لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۰

وکیل کشیش ایرانی: امید دارم موکلم عفو شود


یوسف ندرخانی
یوسف ندرخانی

محمد علی دادخواه، پنجشنبه، در گفتگويی با راديو فردا ابراز اميدواری کرد که موکلش، يوسف ندرخانی، کشيش ايرانی، که طبق رای دادگاهی در رشت به مجازات اعدام محکوم شده، عفو شود.


آقای دادخواه اظهار کرد ۹۵ درصد احتمال دارد يوسف ندرخانی در دادگاه تجديدنظر عفو شود.

دو سال پيش در ماه ژوئن، يوسف ندرخانی کشيش ايرانی پيرو کليسای انجيلی و همسرش که هر دو از اسلام به مسيحيت گرويده اند در شهر رشت بازداشت شدند.

دادگاه آقای ندرخانی را به «ترک دين سازماندهی» و «دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت»، «ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود» و «ابراز مخالفت آشکار با اسلام» متهم کرده است.

پس از اعلام رای دادگاه بدوی در رشت مبتنی بر حبس ابد برای همسر آقای ندرخانی و اعدام برای خودش، یوسف ندرخانی و همسرش تقاضای تجديد نظر در حکم خود را به دادگاه ارائه کردند کردند که دادگاه تجديد نظر پرونده را به رشت پس فرستاد.

همسر آقای ندرخانی که به حبس ابد محکوم شده بود، در حال حاضر از زندان آزاد شده است.

جان بينر، رييس مجلس نمايندگان آمريکا و ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا روز چهارشنبه از ايران خواستند حکم اعدام يوسف ندرخانی، کشيش مسیحی ايرانی را که طبق رای دادگاهی در رشت به مجازات اعدام محکوم شده را متوقف کند.

وبسايت «اتحاد مسيحيان جهان» که مقر آن در لندن است هم طی بيانيه ای از مقامات جمهوری اسلامی ايران خواسته تا حکم اعدام را متوقف کرده و اين کشيش جوان را آزاد کنند.

«کری کاکونده» مسئول امور مطبوعاتی اين مرکز به راديو فردا گفت: «طبق اطلاعات تاييد شده ای که ما در دست داريم، روز چهارشنبه بار ديگر تيم دفاعی يوسف ندرخانی به دادگاه مراجعه کرده و دفاع خود را مطرح کرده اند. بار ديگر قاضی درخواست کرده که آقای ندرخانی اعتقادات مذهبی خود را پس بگيرد ولی يوسف ندرخانی زير بار آن نرفته و آن را رد کرده است.»

خانم کاکونده افزود: «قاضی دادگاه می گويد وی قبل از گرايش به آيين مسيحيت مسلمان بوده و در نتيجه مرتکب خروج از دين شده و مستحق مجازات است.»

يوسف ندرخانی که در حال حاضر بيش از ۳۰ سال سن دارد، در زمانی که ۱۹ سال داشته به آيين مسيحيت گراييده و در سال های اخير، کشيش کليسايی کوچک به نام «کليسای ايران» بوده است.

XS
SM
MD
LG