لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۹

«توليد انبوه سيستم‌های پدافند مافوق صوت در ايران»


مصطفی محمد نجار خط تولید سیستم پدافند مافوق صوت را افتتاح کرد.
مصطفی محمد نجار خط تولید سیستم پدافند مافوق صوت را افتتاح کرد.
مصطفی محمد نجار، وزير دفاع ايران، خط توليد سامانه موشک زمين به هوای ميان برد با نام «شاهين» را افتتاح کرد.

خبرگزاری نيمه رسمی فارس،روز شنبه،گزارش داد که «برای نخستين ‌بار در ايران، اين خط توليد موشک زمين به هوای «شاهين» با حضور وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح به بهره‌برداری رسيد.»

خبرگزاری فارس افزود: «برد اين سامانه پدافندی پيشرفته بيش از ۴۰ کيلومتر است و قادر است هواپيماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت، تعقيب و مورد هدف قرار دهد.»

وزير دفاع ايران همچنين گفت که «مقاوم بودن در مقابل جنگ‌ الکترونيک، توانايی در ره‌گيری اهداف سريع و حجم بسيار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را از ويژگی‌های ديگر اين سامانه برشمرد.»

به گزارش رويترز، سخنان وزير دفاع ايران در حالی بيان می شود که چند روز پيش رهبران اسرائيل در مورد احتمال حمله اين کشور به تاسيسات هسته ای ايران اظهار نظرهای ضد و نقيضی کردند. در حالی که وزير خارجه اسرائيل اعلام کرد که اين کشور قصد حمله به تاسيسات هسته ای ايران را ندارد ولی وزير دفاع اسرائيل گفت چنين اسرائيل چنين گزينشی را کنار نگذاشته است.

اسرائيل برنامه هسته ای ايران را تهديدی برای موجوديت خود می داند. آمريکا، اسرائيل و اتحاديه اروپا تهران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد در حالی که ايران همواره چينن اتهامی را رد کرده و برنامه هسته ای خود را صلح آمیز می خواند.
XS
SM
MD
LG