لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

اندی موری فاتح «اوپن میامی» شد


اندی موری
اندی موری

اندی موری بریتانیایی در دو ست پياپی نوواک جاکوويچ را در مسابقه پايانی تنيس مردان اوپن ميامی شکست داد تا به طور تحسين برانگيزی به بزرگترين پيروزی دوران خود دست يابد.

جاکوويچ در حالی از موری شکست خورد که در مسابقه نيمه پايانی راجر فدرر سوئيسی را شکست داده بود.

تنيس باز شماره يک بريتانيا پس از قهرمانی های سال پيش در سينسيناتی و مادريد، اين بار در ميامی جاکوويچ، دارنده سيد سه را شش بر
دو و هفت بر پنج شکست داد.

او در هوای بسيار گرم ميامی، در ست نخست حاکم بر بازی بود. تنيس باز اسکاتلندی حالا به اروپا بازمی گردد تا فصل بازی روی زمين خاک رس را آغاز کند.

جاکوويچ در پايان راجع به موری گفت: «او مسابقه را با نزديک شدن به تور شروع کرد و من کمی زمان شناسی ام را از دست دادم. در اواخر ست دوم من بازيابی مسابقه را مشکل يافتم. او سال پيش و امسال تنيس ارزنده ای را بازی می کند. موری در ست نخست تنيس بهتری نسبت به من بازی کرد.»

موری در رقابت های دبی و روتردام نيز با دستيابی به قهرمانی، سال ارزشمندی را آغاز کرد و حالا در اتحاديه تنيس حرفه ای برنده يازده عنوان قهرمانی است. موری از ديدگاه تعداد قهرمانی در بريتانيا در کنار تيم هنمن، تنيس باز شماره يک بريتانيا قرار دارد و به رکورد پانزده بار قهرمانی گرگ روسدسکی بريتانيايی نزديک می شود.

موری با پيروزی بر جاکوويچ نود هزار دلار آمريکا جايزه نقدی قهرمانی را دريافت کرد. او اکنون در جست و جوی راه يافتن به جمع سه نفر نخست رنکينگ تينس مردان جهان است. در اين رنکينگ رافائل نادال اسپانيايی، راجر فدرر سوييسی و جاکوويچ صرب به ترتيب اول تا سوم هستند.

او پس از قهرمانی گفت: « من به سختی تلاش می کنم تا به اين هدف برسم. اما بازيکنان بزرگی اکنون در سر راه من قرار دارند – نوواک، رافا (نادال)، راجر (فدرر) حريفانی مشکل هستند و در سال های اخير آنان بر رقابتهای اسلم حکومت کرده اند.»

XS
SM
MD
LG