لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

نادال قهرمان تنیس اوپن استرالیا شد


نادال (راست) بر فدرر (چپ) پیروز شد
نادال (راست) بر فدرر (چپ) پیروز شد
در مسابقه تماشايی فينال تنيس اوپن استراليا رافائل نادال اسپانيايی در «نبردی حماسی» راجر فدرر سوييسی را در بخش مردان سه بر دو شکست داد و فاتح جام شد.

نادال اکنون برنده سه عنوان قهرمانی از چهار پيکار «گراند اسلم» است. او در مسابقه پايانی تنيس اوپن مردان استراليا با برتری ۵-۷، ۶-۳، ۶-۷ (۳-۷)، ۶-۳، و ۲-۶ بر راجر فدرر پيروز شد و برای نخستين بار به مقام قهرمانی تنيس اوپن استراليا رسيد.

نادال ۲۲ ساله با خوديابی از خستگی ماراتن نيمه پايانی با هموطن چپ دستش فرناندو ورداسکو، رويای فدرر برای تساوی با رکورد ۱۴ بار قهرمانی پيت سمپراس در گراند اسلم را نقش بر آب کرد. در اين مسابقه نفسگير نادال از ۱۹ «بريک پوينت»، ۱۳ بار به سلامت جست تا مسابقه قهرمانی را از دست ندهد.

او حالا به عنوان تنيس باز شماره يک جهان حد نصاب شش بار قهرمانی گراند اسلم را دارد که چهار بار آن در اوپن فرانسه و يک بار هم در در ويمبلدون بوده است. نادال در ۱۹ مسابقه با راجر فدرر ۱۳ بار پيروز بوده که پنج بار آن در مسابقه های پايانی بين اين دو از مجموع هفت بار رويارويی در فينال پيکارها بوده است.

فدرر ۲۷ ساله برخلاف تجربه گرانش، در آغاز و پايان مسابقه عصبی به نظر می رسيد. با اين حال ديداری که چهار ساعت و ۲۳ دقيقه طول کشيد تا سرانجام قهرمان سال ۲۰۰۹ ملبورن شناخته شود.
نادال که به عنوان نخستين اسپانيايی جام قهرمانی اوپن استراليا را از راد ليور، قهرمان سال های دور تنيس جهان، دريافت کرد به فدرر گفت:« راجر، دقيقا می دانم تو چه احساسی داری. تنها به ياد داشته باش که تو قهرمان بزرگی هستی و يکی از بهترين های تاريخ تنيس. بايد مطمئن باشی که برای دستيابی به رکورد سمپراس، رقابت را ادامه می دهی... دريافت اين جام از راد ليور رويای من بود.»

در بخش زنان تنيس اوپن استراليا سيرينا ويليامز آمريکايی به آسانی و در دو ست شش بر صفر و شش بر سه دينارا سافينا از روسيه را شکست داد و قهرمان شد.
XS
SM
MD
LG