لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۱

«نئاندرتال ها» سبزیجات و حبوبات را می پختند


اين روزها که بسياری از مردم برای بهبود رژيم غذايی خود به سبزيجات روی آورده اند از انواع و اقسام روشها برای تشويق به سبزی خواری استفاده می شود. شايد اين کشف جديد که نشان می دهد غارنشينان ماقبل تاريخ هم گاهی سبزی می خوردند مشوق ديگری باشد برای تبليغ سبزی خواری.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، گروهی از پژوهشگران آمريکايی متوجه شده اند که نئاندرتال ها ، گونه انسانی ماقبل تاريخ که با انسان مدرن خويشاوند است، درست مثل انسانهای امروزی سبزی جات و حبوبات را پخته و می خوردند.

فرضيه های قبلی در مورد حيات و انقراض گونه نئاندرتال بر اين نکته تاکيد می کردند که يکی از دلايل از بين رفتن آنها تکيه يک جانبه بر گوشت در رژيم غذايی اين گونه انسانی ماقبل تاريخ بوده است. اکنون با کشف فسيل دندانهای نئاندرتال ها دراروپا و شمال عراق شواهد کافی در دست است که نشان می دهد اين گروه از انسانهای ماقبل تاريخ از انواع گياهانی مثل علف های وحشی ، ريشه و ساقه سبزيجات تغذيه می کردند.

اين تحقيقات توسط بخش انسان شناسی موزه علوم طبيعی اسميتسونين در شهر واشنگتن انجام شده است. در اين تحقيقات مشخص شده که دندانهای گروهی از نئاندرتالها طوری تغيير شکل يافته اند که نشاندهنده جويدن حبوبات پخته شده است. به اين ترتيب مشخص می شود که بخشهايی از نئاندرتالها درست مثل نسلهای اوليه انسان مدرن می توانستند به خوبی از آتش حتی برای پخت و پز استفاده کنند.
XS
SM
MD
LG