لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۶

روزنامه های شنبه ۳ مهر ۱۳۸۹


روزنامه های جهان صنعت ، خراسان ، کيهان و تهران امروز گزارش های مختلفی از « ترور دو پزشک متخصص » طی ۲۴ ساعت منتشر کرده اند که حاوی اظهارات متناقض مقام های قضايی ، انتظامی ، دولتی و نيز رييس سازمان نظام پزشکی است.

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با تيتر « آيا قتل‌ها سريالی است‌: ترور دو پزشک در ۲ روز » خبر داده که دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق و دومين پزشکی که که در ساعت ۷ و نيم عصر چهارشنبه ۳۱ شهريور‌ماه در مقابل مطب خود در حوالی نارمک از سوی مهاجمان موتورسوار از ناحيه پهلو چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود در بيمارستان جان باخته است.

به نوشته اين روزنامه روز سه شنبه و تنها ۲۴ ساعت پيش از شليک به دکتر غلامرضا سرابی ، يک پزشک ديگر به نام دکترعبدالرضا سود بخش دانشيار دانشگاه علوم پزشکی تهران نيز در بلوار کشاورز تهران آماج گلوله قرار گرفت و کشته شد.

روزنامه جهان صنعت همچنين نوشته که به گفته بازپرس ويژه قتل تهران ،‌دکتر سرابی‌، متخصص قلب و استاد دانشگاه دقيقا به همان شيوه‌ای که دکتر سودبخش به قتل رسيد مورد سوء قصد قرار گرفت‌اما رييس پليس آگاهی تهران اين حوادث را مرتبط با يکديگر ندانسته و هرگونه ارتباط بين آن ها را رد کرده است. »

روزنامه خراسان نيز در گزارشی از « قتل دو پزشک متخصص طی ۲۴ ساعت » نوشته « سوال اين است که چرا در طی ۲۴ ساعت ۲ عضو جامعه پزشکی کشور هدف سوء قصد قرار گرفتند. »

اين روزنامه نوشته که هر دو پزشک از سوی راکبان موتور سوار و با سلاح گرم و بين ساعت ۷ و نيم تا ۹ شب روزهای ۳۰ و ۳۱ شهريور آماج گلوله قرار گرفته اند.

روزنامه کيهان اما به با انتخاب تيتر « ترور دو پزشک » به صراحت کشته شدن دکترعبدالرضا سود بخش و دکتر غلامرضا سرابی را ناشی از « ترور » اعلام کرده است.

روزنامه تهران امروز طی انتشار گزارشی از سوء قصد سريالی به پزشکان و پرستاران در چند هفته اخير ، نوشته « اولين جنايت عليه پزشکان ساعتی قبل از ترور دکتر سودبخش صورت گرفته » چرا که بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰ شهريور زنی به نام مريم که وی نيز « ماما و مدرس دانشگاه بود در شهرک راه‌آهن واقع در غرب تهران کشته شد. »

اين روزنامه در عين حال نوشته قاضی محمد شهرياری ، بازپرس ويژه قتل تهران که مسئوليت رسيدگی به پرونده های کشته شدن دکتر سودبخش و دکتر سرابی را بر عهده دارد « شايعه وجود انگيزه‌های سياسی در وقوع اين دو جنايت را بدون سند و مدرک خوانده » اما انتقاد از آنچه که « فضاسازی ها و تبليغات عليه جامعه‌پزشکی در برخی رسانه‌ها » عنوان کرد ، گفته « دکتر سرابی هم دقيقا به همان شيوه‌ای که دکتر سودبخش به قتل رسيده بود مورد سوقصد قرار گرفته است. »

به نوشته روزنامه تهران امروز شهاب‌الدين‌صدر ، رئيس سازمان نظام پزشکی کشور ، نيز با اعلام اينکه « از وزير اطلاعات و فرمانده نيروی انتظامی خواستيم به اين موضوع رسيدگی کنند » گفته « در کميسيون بهداشت مجلس هم اين ماجرا را پيگری می‌کنيم. »

آقای صدر که همزمان نايب رييس مجلس شورای اسلامی نيز هست با « انتقاد از گزارش يکی از شبکه‌های تلويزيونی » صدا و سيمای جمهوری اسلامی تاکيد کرده که « اين گزارش نامطلوب ، و باعث تحريک برخی اقشار عليه همديگر شده است. »

حسينعلی شهرياری رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس هشتم نيز انتشار گزارش هايی عليه جامعه پزشکی در شبکه های صدا و سيما و ديگر رسانه های رسمی کشور را عامل محرک برای ترورهای اخير پزشکان توصيف کرده است.

وی به روزنامه خراسان گفته « گزارش هايی که به تازگی عليه قشر پزشکان در رسانه ها منعکس می شود ، موجب تحريک برخی عليه اين قشر زحمتکش شده و رسانه ها و مسئولان بايد مراقب باشند و عليه جامعه پزشکی فضاسازی نکنند. »

به نوشته روزنامه تهران امروز مرضيه وحيد دستجردی وزير بهداشت در دولت احمدی نژاد اما برخلاف نظر بازپرس ويژه قتل تهران ، ادعا کرده که کشته شدن دو پزشک متخصص طی کمتر از ۲۴ ساعت در تهران به يکديگر مربوط نيست.

پيشتر در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ مسعود علی‌محمدی استاد فيزيک دانشگاه تهران نيز بر اثر انفجار بمبی در مقابل منزلش ترور شد اما مقام های قضايی و امنيتی در تهران در هفته های اخير گفتند که هنوز تحقيقات برای شناسايی عاملان ترور اين استاد دانشگاه به نتيجه نرسيده است.

آغاز جداسازی اتاق کارمندان زن و مرد در استان يزد و تفکيک جنسيتی ارباب رجوع

روزنامه کيهان خبر داده که استاندار يزد در جلسه شورای اداری استان اين استان اعلام کرده که « دستگاه های اجرايی استان در راستای اهميت اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه بايد دفتر کارمندان زن و مرد را از هم تفکيک کنند. »

محمدرضا فلاح‌زاده همچنين گفته که وی دستور اجرای جداسازی اتاق کارمندان زن و مرد در استانداری را صادر کرده و « اين حرکت از استانداری يزد آغاز شده است. »

روزنامه کيهان همچنين با اشاره به اينکه تفکيک جنسيتی « ارباب رجوع زن » نيز همزمان با « جداسازی اتاق کارمندان زن و مرد » به اجرا در می آيد نوشته که با اجرای طرح جداسازی اتاق های کارمندان زن ضمن « آرامش روحی و روانی بانوان طی ۸ ساعت در محيط کار » سبب « افزايش بازدهی در پيگيری و حل مشکلات و مسايل ارباب رجوع زن » نيز می شود.

اين روزنامه که تحت نظر نماينده منصوب آيت الله خامنه ای اداره می شود اقدام استاندار يزد را « حرکتی شايسته » توصيف کرده و ضمن نکوهش و دادن هشدار به وبلاگ نويسان و ديگر منتقدان و معترضان به طرح تفکيک جنسيتی در ادارات ، نوشته « اجرای اين طرح شايد در همه سطوح اجرايی و مديريتی قابل اجرا نباشد اما در هر سطحی که اين طرح را به توان اجرايی کرد حرکتی مثبت و قابل تقدير است. »

ادعای وزير اطلاعات درباره نفوذ سرويس های اطلاعاتی به حوزه های علميه

روزنامه های خراسان و ابتکار ادعای وزير اطلاعات درباره قرار گرفتن حوزه های علميه در تله های علمی سرويس های اطلاعاتی را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته اند « امروز بسياری از نخبگان حوزوی مورد هدف سرويس‌های غربی هستند. »

به نوشته اين روزنامه ها حيدر مصلحی در عين حال از گرايش روز افزون به مسيحيت در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته « کليسای خانگی سالانه هزاران نفر را به دين مسيحيت جذب می کند » و همزمان ادعا کرده که « بهائيت نيز به صورت گسترده به فعاليت‌های خود ادامه می دهد و در صدد جذب اقشار مختلف مردم حتی روحانيت می‌باشد. »

روزنامه خراسان در عين حال نوشته که وزير اطلاعات جمهوری اسلامی علاوه براين عملکرد حوزه های علميه را زير سئوال برده و با تاکيد براينکه « بايد از حوزه علميه به عنوان نماد اسلام ناب و تشيع پرسيد که کدام مساله را در جامعه احصاء کرده » گفته است « حوزه بايد در خصوص روابط بين‌الملل ، حقوق بين‌الملل ، نظام شهروندی ، زنان ، جوانان ، اقتصاد ، ارتباطات ، آموزش‌های دينی ، علوم انسانی ، فرقه‌های نوظهور ، کليسای خانگی ، شيطان‌پرستان و ده‌هامساله ديگر پاسخگو باشد. »

حيدر مصلحی ضمن حمله به نقش چهره های سينمايی و حقوقدان به ويژه در اعتراضات يک سال اخير ، از برگزاری جلسات ميرحسين موسوی و کروبی با « ايثارگران و روحانيون » ابراز نگرانی کرده و گفته « هنوز عده‌ای معتقدند که اين يک دعوای انتخاباتی است و اگر بگوييم که اين فتنه تمام شده است خيال باطلی است ؛ چراکه فتنه هيچگاه تمام شدنی نيست ، بلکه تغيير روش می ‌دهد. »

روزنامه رسالت از رسانه های خحامی دولت نيز با انتشار مطلبی مشابه با اظهارات وزير اطلاعات از همراهی « خانواده های شهدا » با معترضان به شدت انتقاد و ادعا کرده که « خانواده شهدا نيز مراقب دام فتنه‌گران باشند. »

پلمپ دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شيراز

روزنامه آرمان خبر داده که در آستانه سال جديد تحصيلی دانشگاه ها طی حکمی از طرف هيات نظارت « انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شيراز به دليل آنچه انتساب به طيف علامه دفتر تحکيم وحدت غيرقانونی اعلام شده است. »

به نوشته اين روزنامه مامورين حراست همچنين با حضور در محل دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شيراز آن را پلمپ کردند.

روزنامه آرمان نوشته پلمپ دفتر و غيرقانونی اعلام کردن انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شيراز در حالی صورت گرفته که همزمان از جانب معاونت دانشجوی اين دانشگاه از دبير انجمن اسلامی خواسته شده بود که نسبت به تحويل اتاق ها و اموال در اختيار اين تشکل دانشجويی اقدام کند. »

روزنامه مردمسالاری نيز خبر داده که رييس سازمان حراست کل کشور گفته است نيروهای تحت امرش « در مقابل عوامل دشمنان انقلاب اسلامی درعرصه‌های اداری و سازمان‌های دولتی ، به عنوان سربازان پيشتاز مقام رهبری اجازه هيچ اقدامی را به فتنه‌گران نخواهند داد. »

علی شمس در همايش مشترک مديران کل و روسای سازمان‌های دولتی و مسئولان حراست‌استان مرکزی همچنين با اين ادعا که « آمريکا تلاش کرده طی ۳۱ سال از همه ظرفيت‌ها و توان خويش برای براندازی جمهوری اسلامی بهره‌گيری کند » معترضان پس از انتخابات را حامی امريکا توصيف کرده و گفته « در حوادث بعد از انتخابات سال گذشته از فتنه‌گران و عوامل داخلی هم بهره‌گيری شد. »

۸ هزار ميليارد تومان وام معوقه در انحصار ۸۴ نفر و ملی شدن بحران بانک ها

روزنامه جمهوری اسلامی اظهارات يک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی براينکه « ۶ هزار ميليارد تومان از معوقات بانکی در اختيار ۴۳نفر در کشور است » منتشر کرده اما همزمان پرسيده که « آيا برخورد با فعالان نظام بانکی ابعاد تازه ای می گيرد؟ »

روزنامه دنيای اقتصاد نيز خبر مشابهی منتشر کرده از قول عزت‌اله يوسفيان نماينده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نوشته « ۶ هزار ميليارد تومان از معوقات بانکی در اختيار ۴۳ نفر در کشور است، و ۲ هزار ميليارد تومان نيز در اختيار ۴۱ نفر قرار دارد که نشان می‌دهد هشت هزار ميليارد تومان ، معادل هشت ميليارد دلار معوقه بانکی در اختيار ۸۴ نفر است. »

اين عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی البته اشاره ای به اسامی هيچ يک از اين ۸۴ شخص حقيقی و حقوقی نکرده اما گفته با مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی « تمامی مديران عامل بانک‌های دولتی کشور براساس دستور ستاد تغيير کرده اند،و براساس آخرين مصوبه تمام اعضای هيئت مديره بانک‌های کشور نيز تغيير خواهند کرد. »

روزنامه جمهوری اسلامی اظهارات عزت اله يوسفيان را « سخنانی عجيب » توصيف و با اشاره به « چالش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بر سر تائيد صلاحيت مديران بانکی » نوشته « به نظر می رسد بحث مطالبات معوق بانکی و تائيد صلاحيت مديران عامل وهيات مديره بانک ها بيش از هر زمان ديگری سياسی شده » و به معنای دقيق تر « مطالبات معوق به يک چالش ملی تبديل شده است. »

XS
SM
MD
LG