لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

حذف آموزش رقص و آواز از مهد کودک‌های ایران


ولی‌الله نصر، مديرکل بهزيستی استان تهران می گوید این سازمان با مهدهايی که برنامه‌های غيراخلاقی از جمله رقص به کودکان آموزش ‌دهند، برخورد می کند.

وی افزود: «برنامه‌های آموزشی بايد در راستای موازين اسلامی باشد.»

روزنامه مردم سالاری، چهارشنبه، ۱۶ فروردین، به نقل از ولی‌الله نصر نوشت: «متاسفانه در سالهای اخير برخی از مهدهای کودک برنامه‌های آموزشی غيراخلاقی از جمله رقص و آواز به کودکان آموزش داده‌اند به طوری که امسال با مهدهای متخلف برخورد شديدی صورت می‌گيرد.»


مديرکل بهزيستی استان تهران افزود «مهدها حق آموزش برنامه‌های غيراخلاقی را ندارند.»

آقای نصر افزود: يکی از اصلی‌ترين برنامه‌های سازمان بهزيستی در سال جاری کنترل برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک است به طوری که بايد اين برنامه‌ها در راستای موازين اسلامی و شرعی باشد.


روزنامه مردم سالاری با انتقاد از سخنان مديرکل بهزيستی استان تهران نوشت « استفاده از شعرها و آوازهای بچگانه و موسيقی و حرکات نمايشی خلاف عرف و شرع نيست. حال در چنين شرايطی شاهد اين قضيه هستيم که مديرکل بهزيستی استان تهران از حذف رقص و آواز از برنامه های مهدکودک ها سخن می‌گويد.»

روزنامه مردم سالاری همچنین نوشت «کودکان بين ۲ تا۶ ساله در مقايسه با نوباوگان و کودکان نوپا زمان بيشتری را دور از خانه و والدين خود سپری می کنند. طی ۳۰ سال گذشته در ايران، تعداد کودکانی که به مهدهای کودک می‌روند افزايش يافته است و مهد کودک‌ها برنامه‌های متنوع اغلب شادی را متناسب با سن و سال و روحيات حساس کودکان به آنها ارايه می دهند.»

پيشتر مقامات جمهوری اسلامی از فعاليت ۱۴ هزار و ۷۰۰ مهد کودک در استان‌های سراسر ایران خبر داده‌اند. اين تعداد مهد، ۷۰۰ هزار کودک را زير پوشش خدمات فرهنگی قرار داده اند.

XS
SM
MD
LG