لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۳

«ضرب و شتم نوری زاد حتی در پرونده ایشان درج شده»


محمد نوری زاد فیلم ساز و روزنامه نگار که در پی اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و در زندان اوین به سرمی برد، طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه از رفتار عده ای از ماموران وزارت اطلاعات که از آن ها به عنوان هیولا نام برده، شکایت کرده است. آقای نوری زاد در این نامه هم چنین به شکنجه های روحی و جسمی متعددی اشاره کرده که در موردش روا داشته شده است. محمد نوری زاد پیش از این نیز با نوشتن چندین نامه به رهبر جمهوری اسلامی ، از رفتار زندانبانان با زندانیان سیاسی انتقاد کرده است.



رادیو فردا درگفت و گو با همسر محمد نوری زاد، ابتدا از او پرسیده است که آیا از وجود چنین شکنجه هایی که آقای نوری زاد مدعی آن هستند، اطلاع داشته است؟

در مورد ضرب و شتم که ایشان گفته اند، اینها را قبلا گفته بودند و حتی در پرونده ایشان هم درج شده است.

واقعا احساس من این است که وقتی ماجرایی بر انسانی وارد می شود، در این ماجراست که متوجه معصیت می شود. برای پسرم در جریان انتخابات دو مسئله مختلف پیش آمد. فردای روز انتخابات به سر و پیشانی پسرم با چاقو زده بودند که پیشانی اش بخیه خورد ، این در حالی بود که به هیچ وجه در هیچ ماجرایی دخیل نبود.
دو روز بعد و در جریان تظاهرات آرام روز شنبه پسرم را بازداشت کردند.آقای نوری زاد که برای ترخیص پسرمان رفته بودند خیلی از ماجراها را به عینه دیده بودند. صحنه هایی دیده بودند که ماجرا برایشان کاملا ملموس شده بود، ماجراهایی که به باور آدم نمی نشست.
XS
SM
MD
LG