لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۲

نظرسنجی: ۱۳ درصد مردم آمريکا معتقدند اوباما دجال است


براساس نتايج نظرسنجی که توسط « موسسه نظرسنجی ملی» آمريکا انجام شده است حدود ۲۵ درصد مردم اين کشور به باراک اوباما به عنوان يک دجال ( ضد مسيح ) مشکوک هستند، بيش از يک سوم معتقدند که موضوع گرمايش زمين يک دروغ بزرگ است و بيش از نيمی از پاسخ دهندگان می گويند که يک اقليت صاحب قدرت در سطح دنيا در فکر برقراری نظم نوينی در جهان است.

اين موسسه نظرسنجی برخی از سئوالات خود در مورد باور مردم عادی به نظريه های توطئه را با عبارت های بسيار دهان پرکن و جذابی توصيف کرده بود که مسلما دانشگاهيان و آموزگاران اين کشور را به تعجب و حتی تاسف واخواهد داشت.

نتايج اين نظر سنجی نشان داد که حداقل ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که باراک اوباما دجال است و حدود ۱۳ درصد ديگر مشکوک هستند. در مقابل ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان با قاطعيت اعلام کردند که به نظر آنها باراک اوباما دجال نيست.

اين نظر سنجی همچنين نشان داد که ۳۷ درصد از مردم آمريکا معتقدند که گرمايش زمين يک دروغ بزرگ است، ۱۲ درصد در اين مورد اطمينان خاطر نداشتند و در مقابل ۵۱ درصد با نظر اکثريت جامعه علمی جهان موافقند که مسئله گرمايش زمين دروغ نيست.
روزنامه « گاردين» می افزايد که حداقل اين نظرسنجی نشان داده که برخی مفروضات ابلهانه ای که توسط برگزار کنندگان اين نظرسنجی به سئوال گذاشته شده اند به شکل قاطعی توسط اکثريت پاسخ دهندگان رد شده اند.

حدود ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان به اين فرضيه توطئه معتقد هستند که يک اقليت صاحب قدرت و امتياز در سطح دنيا از طريق رژيم های خودکامه در فکر برقرار نظم نوينی در جهان است. حدود ۲۵ درصد در مورد چنين فرضيه ای مطمئن نبودند و فقط ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که چنين فرضيه ای حقيقت ندارد.

روزنامه « گاردين» می افزايد که حداقل اين نظرسنجی نشان داده که برخی مفروضات ابلهانه ای که توسط برگزار کنندگان اين نظرسنجی به سئوال گذاشته شده اند به شکل قاطعی توسط اکثريت پاسخ دهندگان رد شده اند.

به عنوان مثال فقط هفت درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که سفر انسان به فضا ساختگی است. و يا فقط چهار درصد واقعا قبول دارند که موجودات فضايی با درآوردن خود به شکل انسان جهان ما را در کنترل خود گرفته اند.

در يک مورد تقريبا مضحک ديگر از سئوالات اين نظرسنجی معلوم شد که فقط پنج درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که « پل مک آرتنی» عضو گروه موسيقی بيتلها در سال ۱۹۶۶ در يک تصادف اتومبيل کشته شده و اين گروه پس از آن سال برای تداوم کار خود از يک بدل استفاده می کرده است.

همچنين فقط ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که دولت آمريکا از وقوع حمله تروريستی يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ آگاه بود و اجازه داد که اين حمله اتفاق بيافتد.

به نوشته روزنامه « گاردين» هدف از انجام اين نظرسنجی که در آن موضوعات بسيار بحث برانگيز در قالب سئوالهای نسبتا مضحک مطرح شده بود اين است که نشان دهد ديدگاههای سياسی تا چه حد روی پذيرش فرضيه های توطئه آميز و يا مضحک و غيرعلمی توسط افراد تاثير می گذارد.

اين نظرسنجی نشان داد که اختلاف شديد احزاب سياسی آمريکا و رقابت های گروهی آنها که طی چند سال اخير تصميم گيری و پيشرفت امور سياسی را مختل کرده است تا چه حد به رشد فرضيه هايی نظير وجود موجودات فضايی در زمين و خودهراسی های ديگر در اين کشور دامن زده است.

---------------------------------------------------------------------------------------------
منبع:برگرفته از گاردین
XS
SM
MD
LG