لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

رقابت شیکاگو و لس آنجلس برای برگزاری المپیک سال ۲۰۱۶


کميته برگزاری بازی های المپيک در ايالات متحده در حال تصميم گيری است تا شیکاگو و یا لس آنجلس را، برای برگزاری مسابقات تابستانی المپيک سال ۲۰۱۶ انتخاب کند.
کميته برگزاری بازی های المپيک در ايالات متحده در حال تصميم گيری است تا شیکاگو و یا لس آنجلس را، برای برگزاری مسابقات تابستانی المپيک سال ۲۰۱۶ انتخاب کند.

کميته برگزاری بازی های المپيک در ايالات متحده در حال تصميم گيری است تا ميان دو شهر شيکاگو و لس آنجلس، يک کدام را برای برگزاری مسابقات تابستانی المپيک سال ۲۰۱۶ انتخاب کند.


در پايان ماه جاری پس از آنکه دو شهر لس آنجلس و شيکاگو، پيشنهادات جداگانه خود را برای اين مزايده به کميته برگزاری المپيک آمريکا يا « يو اس او سی » ارائه می دهند.


اين کميته پس از بررسی های لازم تصميم نهايی خود رامبنی بر انتخاب يکی از اين دو شهر، برای انجام مسابقات تابستانی المپيک ۲۰۱۶ اعلام خواهد داشت.


کميته برگزاری بازی های المپيک با خوشبينی به اين موضوع که يکی از شهرهای آمريکا برای انجام بازی های ورزشی المپيک ۲۰۱۶ انتخاب خواهد شد نگاه می کند اما تا پايان مدت ضرب العجل، چنانچه تشخيص دهد که دو شهر شيکاگو يا لس آنجلس امکان برنده شدن دراين مزايده را ندارند، ممکن است از پيشنهاد آنها به عنوان محل برگزاری بازی ها صرفنظر کند.


شيکاگو يکی از بزرگترين شهرهای ميانی آمريکا، در مدت برگزاری مسابقات « ماراتون » در اين شهر و با پرده برداری از يک « لوگوی » احتمالی بازی های المپيک توسط شهردار اين شهر، « ريچارد ديلی»، علاقمندی خود را به ميزبانی بازی های المپيک سال ۲۰۱۶ نشان داد.


شهر لس آنجلس، يکبار در سال ۱۹۸۴ ميزبان بازيهای المپيک بوده است و منتقدين معتقدند تا پيش از آنکه لس آنجلس، باری ديگر نقش ميزبان اين بازی ها را داشته باشد، بايد فرصتی به شيکاگو داده شود.


با اين حال آنچه مسلم است شهر لس آنجلس در حال حاضر دارای تشکيلات ساختمانی لازم برای انجام اين مسابقات است.


در حال حاضر مقامات شهری در حال تصميم گيری برای ساختن يک ساختمان تازه و يا بازسازی استاديوم قديمی شهر هستند. درحالی که هر يک از اين دو پروژه مخارج گزافی نيزبه همراه خواهد داشت.


شهر سن فرانسيسکو يکی ديگر از نامزدهای برگزاری مسابقات المپيک ۲۰۱۶ بود اما پس از آنکه تيم فوتبال « فورتی ناينرز» اعلام کرد که تصميم گرفته است استاديوم خود را به شهر سانتا کلارا در « سيليکون ولی » منتقل کنند، صاحب اين تيم ورزشی، « جان يورک »، مذاکرات مربوط به بازسازی استاديوم قديمی را ناتمام گذاشت و در نتيجه شهر سن فرانسيسکو پيشنهاد مزايده خود مبنی بر ساختمان يک استاديوم ورزشی جديد در اين شهر را بازپس گرفت .


کميته برگزاری بازيهای المپيک در آمريکا، شهر نيويورک را نيز برای برگزاری بازيهای المپيک ۲۰۱۲ انتخاب کرده بود اما برنده اين مزايده شهر « لندن» در بریتانیا است و بازی های تابستانی المپيک در آن انجام خواهد شد.


XS
SM
MD
LG