لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

حمله انتحاری به گردهمایی حزب مردم پاکستان


روز شنبه، آخرين فرصت برای کانديداهای انتخابات پارلمان پاکستان برای برگزاری گردهمايی و تبليغات انتخاباتی پيش از آغاز رای گيری در روز دوشنبه است. ( عکس: AFP)
روز شنبه، آخرين فرصت برای کانديداهای انتخابات پارلمان پاکستان برای برگزاری گردهمايی و تبليغات انتخاباتی پيش از آغاز رای گيری در روز دوشنبه است. ( عکس: AFP)

مقامات پاکستانی روز شنبه اعلام کردند که حمله انتحاری به گردهم آيی انتخاباتی حزب مردم پاکستان، مهمترين حزب مخالف موجب کشته شدن دست کم ۲۷ نفر و زخمی شدن بيش از ۹۰ نفر شده است.


حزب مردم پاکستان بارها مورد حملات انتحاری قرار گرفته و بی نظير بوتو، رهبر این حزب و نخست وزير سابق اين کشور نيز، بر اثر يکی از اين حملات در ۲۷ دسامبر سال گذشته کشته شد. انتخابات پارلمانی پاکستان پس از اين حمله شش هفته به تعويق افتاد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين حمله انتحاری در پاراچنار در شمال غربی پاکستان در نزديکی مرز افغانستان اتفاق افتاده است.


روز شنبه، آخرين فرصت برای کانديداهای انتخابات پارلمان پاکستان برای برگزاری گردهمايی و تبليغات انتخاباتی پيش از آغاز رای گيری در روز دوشنبه است.


يکی از مقامات امنيتی پاکستان گفته است: «به نظر می رسد که بمبگذار انتحاری به گردهمايی هواداران حزب مردم پاکستان در مقابل دفتر رياض حسين، کانديدای اين حزب در پارچنار حمله کرده است.»


پارچنار مهمترين شهر در منطقه خرم است که از مناطقی محسوب می شود که تحت کنترل قبايل اين کشور است.


در همين حال پليس پاکستان خبر داد که در شهر حيدرآباد در جنوب این کشور نيروهای امنيتی يک شبه نظامی را که حامل مواد منفجره بود دستگير کرده است.


در يک حادثه ديگر در منطقه باجور شبه نظاميان با استفاده از بمب ساعتی يک مرکز رای گيری را منفجر کرده اند.


سازمان های تندروی اسلام گرا و حزب ستاره سابق کريکت ،عمران خان، انتخابات پاکستان را تحريم کرده اند. هواداران تحريم انتخابات در گردهم آيی در لاهور، در شرق پاکستان، دست به تظاهرات زدند و شعارهايی از جمله «مشرف دروغگو است» سر دادند.


آنها پرويز مشرف، رييس جمهوری پاکستان را متهم می کنند که قصد برگزاری يک انتخابات سالم را ندارد. اتهامی که وی هميشه رد کرده است.


XS
SM
MD
LG