لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

مرزبانان ایرانی در پاکستان به قتل متهم شدند


یک مرزبان ایرانی
یک مرزبان ایرانی
پليس پاکستان روز سه‌شنبه سه مرزبان ايرانی را که در پاکستان بازداشت شده‌اند به قتل متهم کرد.

این مرزبانان، ششم دی‌ماه، در عملیات تعقیب قاچاقچیان وارد استان بلوچستان پاکستان شده و به سوی یک خودرو آتش گشودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس پاکستان می‌گوید یک شهروند پاکستانی در این عملیات کشته شده، و پدر وی از مرزبانان ایرانی شکایت کرده است.

به گفته مقامات پاکستانی، نیروهای این کشور روز یک‌شنبه پس از تیراندازی نیروهای مرزی پاکستان، مرزبانان را تحت تعقیب قرار داده و آنها را بازداشت کرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه گزارش داد که مذاکرات مقامات ایرانی و پاکستانی برای آزادی سه مرزبان ایرانی که در پاکستان بازداشت شده‌اند آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی، پیشتر در مورد دستگيری سه مرزبان ايرانی توسط مرزبانان پاکستان گفته است: «درگيری ميان مرزبانان ايرانی و قاچاقچيان مواد مخدر در نقطه صفر مرزی ايران و پاکستان ايجاد شد. در اين درگيری دو قاچاقچی کشته، يک نفر مجروح و يک تن نيز دستگير شد و مرزبانان از قاچاقچيان ۵۰۰ کيلوگرم مواد مخدر به همراه يک دستگاه خودرو کشف و ضبط کردند.»
حسین ذوالفقاری با اشاره به فرار تعدادی از قاچاقچيان به سمت خارج از مرزهای ايران گفت: «سه مرزبان ايرانی به تعقيب قاچاقچيان پرداختند که سهوا و به دليل تاريکی هوا وارد خاک پاکستان شده و توسط نيروهای پاکستانی دستگير شدند.»
XS
SM
MD
LG