لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

پرز: احمدی نژاد آینده ای ندارد


 شيمون پرز
شيمون پرز
شيمون پرز، رئيس جمهوری اسرائيل، در مصاحبه ای با يک روزنامه اسپانيايی گفت: « احمدی نژاد آينده ای ندارد و هزينه کردن صدها ميليون دلار در منطقه برای بدست آوردن نفوذ کافی نيست.»

آقای پرز در مورد سفرش به برزيل به روزنامه وانگارديا گفت احمدی نژاد بايد پيام سازنده و مثبتی به مردم ايران و دنيا بدهد.

وی افزود: « احمدی نژاد رئيس جمهوری است که در مورد از بين بردن يک کشور ديگر صحبت می کند و هولوکاست را نفی می کند در حالی که هزاران نفر از کسانی که از اردوگاه های مرگ نازی ها نجات یافتند، هنوز زنده اند.»

وی افزود: « ایران با حمایت از حزب الله لبنان را ویران می کند. ایران با فرستادن سلاح به حماس سعی می کند دولت محمود عباس را از بین ببرد.»

تهران همواره حمایت نظامی از حماس را تکذیب کرده است.

آقای پرز که برای مقابله با نفوذ ایران به آمریکای لاتین سفر کرده یکشنبه از برزیل به آرژاتین رفت.

پیشتر دفتر شیمون پرز اعلام کرده بود که رئیس جمهور اسرائیل در دیدارهایش با رهبران برزیل و آرژانتین بر «خطرات ناشی از جمهوری اسلامی ایران، و ضرورت مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین تأکید خواهد کرد.»

برزیل و آرژانتین بزرگ‌ترین جوامع یهودی را در آمریکای لاتین دارند. حدود ۹۶ هزار یهودی در برزیل و قریب ۳۰۰ هزار یهودی در آرژانتین باقی مانده‌اند.

یهودیان آرژانتین همچنان از نبود پیشرفت در پرونده انفجار کانون همیاری یهودیان بوئنوس آیرس ناخشنودند. در انفجار ۱۵ سال پیش بوئنوس آیرس، ۸۵ نفر کشته و ۲۴۵ تن زخمی شدند. ۱۷ سال پیش نیز سفارت اسرائیل در آرژانتین هدف بمب‌گذاری قرار گرفت.

اسرائیل از دیرباز با بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مناسبات حسنه داشته، اما اکنون دچار تنش‌هایی با این بخش از جهان است که آن را ناشی از نزدیک شدن حکومت‌های ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه به ایران در سال‌های اخیر می‌داند.
XS
SM
MD
LG