لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

توقف پرسپوليس در خانه برق قعرنشين


پرسپولیس در مقابل برق متوقف شد
پرسپولیس در مقابل برق متوقف شد
در نخستين پيکار از هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران – جام خليج فارس – تيم رده سومی پرسپوليس در خانه برق شيراز با دو ضربه پنالتی يک بر يک متوقف شد.

در ورزشگاه پر تماشاگر حافظيه شيراز دو ضربه پنالتی موفق در نيمه نخست يک امتياز برای پرسپوليس و برق به همراه داشت که برای تيم ميزبان با ارزش تر می نمود.

يک روز پيش از ساير بازی ها در روز يکشنبه چهارم اسفند، پرسپوليس در پی استقلال و ذوب آهن ۴۸ امتيازی شد و برق که در قعر جدول تنها به دليل تفاضل گل از داماش و پيام ۲۲ امتيازی جلوتر بود با يک امتيازی که گرفت، ۲۳ امتيازی شد و به انتظار نتايج اين دو تيم به ترتيب در برابر فولاد و ابومسلم نشست.

در دقيقه ۲۵ مازيار زارع از نقطه پنالتی گل برتری بازيکنان تهرانی را زد و در وقت تلف شده نيمه نخست (۳+۴۵) ستار زارع با خطای پنالتی ديگری که روی خودش شد، گل تساوی بخش را برای ميزبان نارنجی پوش به ثمر رساند.

ستار پيش از اين هم يک ضربه ديدنی را به ديرک دروازه پرسپوليس کوبيد و در مسابقه ای از نظر فنی بار مثبتی نداشت، چهره شاخص بازی بود.

پرسپوليس در دومين مسابقه به سرمربيگری نلو وينگادای پرتغالی چهره خسته و بی برنامه ای داشت. در حالی که مهدی واعظی پس از هفته ها به دروازه پرسپوليس بازگشته و حقيقی را به نيمکت ذخيره های فرستاده بود، عيبت علی کريمی در قلب ميدان کاملا آشکار می نمود. در جناج چپ تيم قهرمان فصل گذشته پتروويچ غايب بود و در اين جناح حضور ستار زارع برتری را از آن برق کرده بود.

وينگادا در نيمه دوم عليرضا واحدی نيکبخت، محمد منصوری و فرهاد خيرخواه را به زمين فرستاد. اما اين تغيير و تحول نه تنها بر سنگينی فشار پرسپوليس نيفزود که برتری برق را هم در پی داشت. شاگردان فرشاد پيوس که پس از نه باخت به نخستين امتياز در برابر حريفی صاحب نام و ريشه دار دست يافتند، برخلاف مهمان بازی هدفمندی ارائه دادند و هيچگاه فرصت ندادند پرسپوليس در ميانه ميدان نبض بازی را در دست گيرد.

پس از ستار زارع در ميان برقی ها آرمين هنرور هم چهره شاخصی داشت که در دقيقه ۸۹ به دليل تکل خطرناک روی پای ابراهيم توره، توسط داور اخراج و از بازی بعدی محروم شد. بازی بعدی پرسپوليس با سپاهان در اصفهان است و برق به ديدار راه آهن شهر ری در اکباتان تهران می رود.

در همین حال وينگادا در پايان مسابقه اعلام کرد که در اين بازی بازيکنانش از شرايط آرمانی دور بودند و مردان دفاعی برق عالی بازی کردند.

او همچنين افزود که در فاصله موجود بخت قهرمانی استقلال بيش از پرسپوليس است. با اين حال او اضافه کر « البته تا جايی که روی کاغذ ما بخت قهرمانی داشته باشيم، برای دستيابی به آن تلاش خواهيم کرد. اما با اين تساوی عادلانه بايد اذعان کنم که شانس استقلال برای قهرمانی بيش از ما است و پرسپوليس با اين تساوی امتيازهای حساسی را از دست داد.»
XS
SM
MD
LG