لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۷

پرسپوليس به داماش ۱۰ نفره هم باخت


یکی از هواداران پرسپولیس
یکی از هواداران پرسپولیس
در ادامه هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس سومين شکست خود را نيز متحمل شد و در رشت با يک گل مغلوب داماش گيلان شد. اين بازی با يک دقيقه سکوت به احترام قربانيان زلزله استان آذربايجان شرقی آغاز شد.

مصاف داماش و پرسپوليس با حضور ۱۰۵۰۰ تماشاگر در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد و با تک گل دقيقه ۶۷ حسين ابراهيمی به سود ميزبان به پايان رسيد.

داماش در حالی به گل برتری رسيد که به خاطر اخراج رسول بروش از آغاز نيمه دوم، ۱۰ نفره بازی می کرد.

مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپوليس در آغاز فصل تاکيد کرده بود که قول قهرمانی نمی دهد و با طعنه به جايگاه پرسپوليس در فصل گذشته، گفته بود: «همين قدر قول می دهم که دوازدهم نخواهيم شد.»

با اين حال اما فعلاً پرسپوليس با اين شکست ۴ امتيازی باقی ماند و به رده شانزدهم سقوط کرد. داماش نيز با اين پيروزی ۸ امتيازی شد تا در رده هشتم بايستد.

در ترکيب پرسپوليس علی کريمی مثل محمد قاضی و کريم انصاری فرد روی نيمکت نشسته بود. اما ورود هر سه بازيکن ملی پوش در نيمه دوم به زمين و حضور آنها مقابل تيمی ۱۰ نفره نيز گره از کار سرخپوشان باز نکرد تا پرسپوليس دست خالی به تهران برگردد.

نيلسون، رضا نورمحمدی، سيدجلال حسينی، اميرحسين فشنگچی، سيف اللهی، سامان آقازمانی، حسين ماهينی، مهرداد پولادی، غلامرضا رضايی، هادی نوروزی و ايمون زايد بازيکنانی بودند که ژوزه روانه ميدان کرده بود.

ميلاد فرهانی، محمد مختاری، عليرضا جهانبخش (افشين چاووشی)، هادی سهرابی، محمدرضا مهدوی، رسول بروش، مهدی کيانی، حسين کوشکی، مصطفی حاجتی، عليرضا نظيف کار و حسين ابراهيمی هم بازيکنانی بودند که اميد هرندی و تيمش را به سه امتياز حساس و به زعم گزارشگر بازی، شيرين تر از عسل رساندند.

در حاشيه بازی، خبرگزاری فارس گزارش داده است که نور ورزشگاه عضدی رشت، کم بود و تماشاگران در اقدامی کنايه آميز، نور موبايل های خود را روشن کرده بودند!

تماشاگران داماش پلاکاردی به ورزشگاه آورده بودند که روی آن نوشته شده بود: «به جهنم سانتياگو عضدی خوش آمديد».

در پايان مسابقه اغلب تماشاگران پرسپوليس که تعدادشان به دو هزار نفر می‌رسيد با سردادن شعارهايی عليه ژوزه، خواستار جدايی او شدند. برخی نيز بازيکنان را علت شکست پرسپوليس می‌دانستند و شعار «بازيکن بی‌غيرت نمی‌خواهيم» را سر می دادند.

اولين پيروزی گهر دورود

گهردورود در هفته پنجم ليگ برتر، اولين پيروزی خود را رقم زد.

ديدار تيم‌های گهر دورود و ذو‌ب‌آهن اصفهان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد. جدال اين دو تيم که تا پايان هفته چهارم موفق به کسب پيروزی نشده بودند، به سود لرستانی ها رقم خورد.
ذوب‌آهن اصفهان نيز که بدترين دوره تاريخی اش در ليگ برتر را سپری می کند، پنجمين شکست پياپی را تجربه کرد تا بدون امتياز، در قعر جدول باقی بماند.

در اين مسابقه آرمان قاسمی در دقيقه ۵۰، تک گل گهر را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. گهر با اين پيروزی ۴ امتيازی ‌شد و با وجود تفاضل گل برابر، به خاطر گل زده بيشتر، بالاتر از پرسپوليس در رده پانزدهم ايستاد.

صدرنشينی تراکتورسازی

ديدار پرهيجان تراکتورسازی با صنعت نفت‌ آبادان با برتری ۳ بر ۲ تبريزی ها به پايان رسيد.
اين بازی، هم در دقيقه يک گل داشت و هم در دقيقه ۹۴. ابتدا آبادانی ها با سجاد مشکل‌پور در نخستين دقيقه به گل رسيدند. فلاويو لوپز فقط ۱۰ دقيقه بعد گل مساوی را زد. سپس بازيکن ملی پوش تراکتورسازی يعنی محمد ابراهيمی در دقيقه ۲۶ تيمش را پيش انداخت.

روح الله عرب در نيمه دوم توانست گل مساوی را برای صنعت نفت آبادان به ثمر برساند. اما گل به خودی مدافعان آبادان در دقيقه ۹۴ باعث شد تراکتورسازی ناباورانه نبرد پرتغالی هايی که روی نيمکت دو تيم نشسته بودند را به سود خود خاتمه دهد.

سياه پوش بودن تماشاگران هوادار تراکتورسازی برای همدردی با زلزله‌زدگان آذربايجان شرقی از نکات جالب اين مسابقه بود. يکی از هواداران تراکتورسازی نيز درجريان بازی و پس از دريافت گل دوم تيمش دچار ايست قلبی شد تا به بيمارستان منتقل شود.

تراکتورسازی با اين تساوی ۱۱ امتيازی شد و قبل از بازی استقلال و ملوان به صدر جدول صعود کرد. صنعت نفت آبادان هم با اين شکست و با يک امتياز، همچنان در رده هفدهم باقی ماند.
رقابت های اين هفته با برگزاری ديدار استقلال و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی به پايان خواهد رسيد.
XS
SM
MD
LG