لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۷

«حمله نیروهای امنیتی با اسپری فلفل و باتوم به معترضین»


نیروهای امنیتی معترضین را مورد حمله قرار دادند. عکس تزئینی است.
نیروهای امنیتی معترضین را مورد حمله قرار دادند. عکس تزئینی است.
يک شاهد عينی به راديو فردا گفت که روز يکشنبه نيروهای امنيتی به معترضین در نزديکی ميدان فاطمی و خيابان وليعصر با اسپری فلفل، باتوم و گاز اشک آور حمله کرده اند.

اين شاهد عينی افزود که «گارد ويژه باتوم در دست دارد و آن را می چرخاند و مردم را می زند. صورت يکی از زنان بر اثر برخورد با باتوم به شدت آسیب دیده است.»

وی افزود که مجروحين زيادی در خيابان هستند و معترضین شعار می دهند «پليس خيانت می کند دولت حمايت می کند» و «موسوی رای ما را پس بگیر.»

این شاهد عینی همچنین گفت که «مغازه ها نيمه تعطيل هستند و مردم در منازل خود را باز گذاشته اند که مردم بتوانند وارد شوند.»

اعتراض ها پس از آن اوج گرفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران روز شنبه اعلام کرد، محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای از مجموع ۳۹ ميليون برنده رقابت انتخابات رياست جمهوری شده است.

اعلام اين نتايج با واکنش شديد مير حسين موسوی، نخست وزير سابق، و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس، روبرو شده است و آن را «شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما» و «مضحک» دانسته اند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه، نيروهای امنيتی-انتظامی جمهوری اسلامی در تهران به حدود دويست تظاهرکننده که با پرتاب سنگ اعتراضشان را به نتيجه انتخابات روز جمعه گذشته ابراز می داشتند، گاز اشک آور شليک کرده است.

خبرگزاری فرانسه از قول خبرنگار خود در تهران گزارش داده است که هواداران ميرحسين موسوی، در اين تظاهرات، شعار «مرگ بر ديکتاتور» سر ميدهند.

بر پايه همين گزارش، تظاهرات يکشنبه در مرکز پايتخت روی داده است.

اين گزارش می افزايد: ماموران امنيتی با هجوم به داخل مغازه ها، تظاهرکنندگانی را که در آنها پناه گرفته بودند، بيرون کشيدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی در مناطقی که صحنه تظاهرات بوده است از جمله نواحی پيرامون ساختمان وزارت کشور، حضوری گسترده دارند.

سایت امیر کبیر هم گزارش داد که «در پی اعتراض های گسترده به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، دانشجویان دانشگاه شیراز نیز شب گذشته در این دانشگاه تجمع کردند.»

در این تجمع که تا پاسی از شب ادامه داشت نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای لباس شخصی به دانشجویان حمله ور شدند.

در این حمله نیروهای نظامی از گاز اشک آور برای متفرق کردن دانشجویان استفاده کردند.

همچنین نیروهای لباس شخصی با حمله به دانشجویان تعدادی از آنان را مضروب ساختند. تاکنون آمار دقیقی از مجروحین و بازداشت شدگان در دانشگاه شیراز وجود ندارد.
XS
SM
MD
LG