لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۶

دستگیری ۳۵ نفر در راهپيمايی روز قدس در تهران


تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز قدس در تهران
تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز قدس در تهران
عزيزالله رجب زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ،یکشنبه، از دستگیری ۳۵ نفر در راهپيمايی روز قدس در تهران خبر داد. آقای رجب زاده دستگیر شدگان را متهم به تخریب اموال عمومی کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: «در اين روز چند موتورسيکلت‌ و همچنين تعدادی سطل زباله در سطح شهر تهران آتش زده شد که بلافاصله پليس افرادی را که اقدام به اين کار را کرده بودند را دستگير کرد.»

وی افزود: «در اين روز هيچ‌گونه تخريب بانک و مغازه‌ای صورت نگرفت.»

مهدى احمدى، رئيس مركز اطلاع‌رسانى نيروى انتظامى تهران، پیشتر، روز شنبه با تائيد خبر بازداشت عده‌اى از تظاهركنندگان در روز قدس گفت: «روز گذشته تعدادى از افراد كه قصد آسيب به اموال عمومى را داشتند از سوى پليس دستگير شدند.»

اين در حالى است كه طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهورى با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راهپيمايى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زده بودند.

خبرگزارى‌هاى بين‌المللى روز جمعه از برخورد نيروهاى امنيتى با تظاهركنندگان طرفدار جنبش سبز و بازداشت شمارى از آنها خبر دادند.

از سوى ديگر سایت خبرى اميركبير از بازداشت گسترده تظاهركنندگان روز قدس در مشهد و انتقال آنها به يک «بازداشتگاه مخوف» خبر داده است.

بر اساس اين گزارش شمار زيادى از تظاهر كنندگان با لباس‌ها و علايم سبز در ميدان پانزده خرداد و اطراف حرم امام رضا مشغول تظاهرات و سر دادن شعارهايى مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فداى ايران» بودند كه از سوى نيروهاى امنيتى و يگان ويژه مورد حمله قرار گرفتند.

تظاهرات حاميان جنبش سبز در كرمانشاه نيز با يورش نيروهاى امنيتى روبرو شد. بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير پنج نفر در جريان تظاهرات روز قدس در اين شهر بازداشت شده‌اند.
XS
SM
MD
LG