لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۰

تساوی استقلال در ورزشگاه الغرافه قطر


تساوی یک بر یک استقلال در ورزشگاه الغرافه قطر
تساوی یک بر یک استقلال در ورزشگاه الغرافه قطر
تيم استقلال تهران، چهارشنبه شب، با تساوی يک بر يک در ورزشگاه تيم الغرافه قطر، دور چهارم رقابت های گروهی ليگ قهرمانان فوتبال آسيا را برای تيم های ايرانی بدون شکست به پايان رساند.

استقلال در حالی با هشت امتياز پيشتاز گروه نخست باقی ماند که در نيمه نخست با گل دقيقه ۲+۴۵ يونس يک بر صفر از ميزبان قطری عقب بود. پس از اين که مجمدی نتوانست ضربه آراجو را به درستی دفع کند، يونس محمود عراقی با ضربه سر از فاصله نزديک تک گل تيم قطری را زد.

اما بازی تهاجمی و رو به جلو استقلال در دقيقه ۵۹ به گل تساوی بخش با ضربه سر مهدی سيدصالحی انجاميد. با اين که استقلال چند بار در نيمه دوم تا آستانه گل پيش رفت، اما تيم ميزبان نيز با تکيه به قدرت بازی سازی جونينيو، کاپيتان برزيلی پيشين تيم ليون فرانسه و با سابقه بازی ملی چند بار دفاع استقلال را آزار داد و چند بار در جلو دروازه محمد محمدی حضوری خطرناک داشت. جونينيو در باخت سه بر صفر از استقلال در آزادی تهران به دليل دريافت کارت قرمز در بازی با الاهلی عربستان محروم و غايب بود.

در مسابقه ديگر اين گروه تيم الاهلی عربستان سعودی در خانه تيم الجزيره دو بر صفر پيروز شد تا تيم اماراتی با يک امتياز از گردونه رقابت خارج ، اما خود در پايان دور چهارم مدعی جدی صعود از گروه اول شود.

مسابقه بعدی استقلال با تيم الاهلی عربستان در ورزشگاه آزادی تهران است. در حال حاضر استقلال با هشت امتياز پيشتاز است و تيم های الغرافه و الاهلی به ترتيب با هفت و شش امتياز در رده های دوم و سوم هستند. استقلال که در جده الاهلی را دو بر يک شکست داده است، برای تمام کردن کار صعود بايد حريف سعودی را در خانه شکست دهد.

پس از مسابقه دوحه صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال اظهار کرد: «هر دو تيم با کيفيت بالايی بازی کردند و همه بازی زيبا و با کيفيتی را ديدند. الغرافه تيم بسيار خوبی است. آنان از نظر تاکتيکی خوب هستند و اين يک بازی سخت بود.»

او افزود: «ما سعی کرديم بازی را کنترل کنيم. اما اين آسان نبود. در مسابقه اول ما از مزيت بازی در خانه سود برديم و سعی کرديم روی نقاط ضعف الغرافه تاکيد کنيم و تا آن جا که ممکن است آنان را در نيمه زمين خود نگاه داريم. اما اين تاکتيکمان فرق داشت و سعی کرديم حمله و دفاع را با هم انجام دهيم. ما همچنين توانستيم هافبک های آنان را از کار بيندازيم و راه مهاجمان خوب آنان را ببنديم.»

کايو جونيور، سرمربی برزيلی تيم الغرافه نيز با اين که نتوانست تيمش در خانه پيروز کند، از تساوی خوشحال بود و خشنود از اين که با يک امتياز برتری تيم الجزيره را دو هفته ديگر ميزبانی می کند. او گفت که مردان تيم استقلال تجربه بازی سخت در خارج از خانه را داشتند.
XS
SM
MD
LG