لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه


رزمایش یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران که «حامیان ولایت» نام دارد، از بامداد شنبه، پانزدهم بهمن ماه در حوالی جهرم آغاز شده است.

به گزارش فارس، سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعلام این خبر، رزمایش حامیان ولایت را یک رزمایش تخصصی نیروی زمینی سپاه پاسداران توصیف کرد که با شرکت تکاوران و شماری از یگان‌های قرارگاه مدینه سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه این رزمایش به منظور ارتقاء آمادگی عملیاتی و اطلاعاتی یگان‌ها صورت می‌گیرد.

قرار است نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در هفته‌های آینده رزمایشی را در خلیج فارس و تنگه هرمز به اجرا در آورد.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، نیروی دریایی سپاه پاسداران به یک موشک دریایی جدید به نام ظفر نیز مجهز شده است.

موشک ظفر که خبر تولید انبوه آن از سوی وزیر دفاع جمهوری اسلامی، سرتیپ احمد وحیدی، روز شنبه پانزدهم بهمن ماه اعلام شد، یک موشک کروز ضد کشتی کوتاه برد است که با رادار هدایت می‌شود و با توجه به وزن کم آن می‌توان آن را در شناورهای سبک و تندرو نصب کرد.

در بهمن ماه سال گذشته سپاه پاسداران به یک موشک بالستیک ضد کشتی به نام خلیج فارس با برد ۳۰۰ کیلومتر نیز تجهیز شده بود.

همگام با این نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی موشک کروز ضد کشتی قادر با برد ۲۰۰ کیلومتر را نیز به دیگر جنگ افزارهای خود اضافه کرده است.

اجرای رزمایش‌های اخیر سپاه پاسداران و رزمایش نیروی دریایی ارتش موسوم به «ولایت ۹۰» که به تازگی اجرا شد و تجهیز نیرو‌ها به انواع سلاح‌ها و موشک‌ها در حالی انجام می‌گیرد که تنش بین ایران وکشورهای غربی به شدت افزایش یافته و آمریکا شمار بیشتری از ناوهای خود را به خلیج فارس اعزام کرده است.

آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه روز چهاردهم بهمن ماه تهران در رابطه با این تنش و اظهارات مکرر مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها و از جمله گزینه نظامی کماکان مطرح است، هشدار داد و گفت که در صورت جنگ و حمله به ایران، آمریکا ضرر بیشتری را متحمل خواهد شد.
XS
SM
MD
LG