لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۵

«بنا داريم کارخانجات داخلی را به غيرايرانيان هم بفروشیم»


محسن رضایی
محسن رضایی
محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، چهارشنبه، در سخنرانی در دانشگاه بورس و بازرگانی ترکیه گفت: «به خصوصی سازی توجه ويژه ای داريم ، حتی بنا داريم تا کارخانجات داخلی را به غير ايرانيان هم به فروش برسانيم ،مثلا کارخانه پتروشيمی رازی به يکی از برادران ترک فروخته شده است و بسياری ديگر از کارخانجات هم در معرض فروش هستند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رضایی و هیئت همراه وی عصر چهارشنبه با حضور در دانشگاه بورس و بازرگانی ترکیه با جمعی از صاحبنظران حوزه اقتصادی دیدار و گفتگو کرده اند.

وی افزود: « اقتصاد ايران در گذشته بيشتر وابسته به دولت بود اما از چند سال پيش بدنبال کاهش حجم فعاليت های اقتصادی دولت و فعال کردن بخش خصوصی هستيم که اين امر به سياست های کلی اصل ۴۴ مشهور شده است و ما اين سياست ها را در مجمع تشخيص مصلحت نظام تهيه و به تصويب رهبر انقلاب اسلامی ايران رسانده ايم.»

روز پنجم مهرماه در جريان بزرگترين معامله تاريخ بورس ايران، نصف به علاوه يک سهم از سهام شركت مخابرات ايران به كنسرسيوم «اعتماد مبين» كه بنياد تعاون سپاه از زير مجموعه هاى آن است واگذار شد.

واگذارى سهام اين شركت كه ظرف نيم ساعت انجام شد انتقادهاى زيادى در باره زير پا گذاشتن اصل ۴۴ قانون اساسى جمهورى اسلامى، امتياز دادن به يک نيروى نظامى و حضور گسترده تر سپاه در بخش اقتصادى ايران را به دنبال داشت.

كميسيون ويژه بررسى و نظارت بر اجراى اصل ۴۴ مجلس شوراى اسلامى واگذارى سهام شركت مخابرات ایران به شركت هاى زير مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاييد كرد.

محسن رضایی همچنین بر ضرورت تشکيل صندوق مشترک سرمايه گذاری، تاسيس بانک ايران و ترکيه و امضای قراردادهای تجارت آزاد ميان دو کشور تاکيد کرد.
XS
SM
MD
LG