لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۱

دادگاه تجديد نظر رکسانا صابری در تهران آغاز شد


 رکسانا صابری
رکسانا صابری
دادگاه تجديد نظر رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی – آمريکايی که به اتهام جاسوسی به هشت سال زندان محکوم شده، روز یکشنبه، در تهران آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رکسانا صابری در هنگام ورود به دادگاه «رنگ پریده و لاغر» به نظر می رسیده و سه مامور امنیتی وی را همراهی می کردند.

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل خانم صابری ۳۲ ساله گفته است که اميدوار است دادگاه تجديد نظر، حکم صادره را با توجه به دفاعيات مطرح شده، تغيير دهد. رکسانا صابری بهمن ماه سال گذشته دستگير شده و در زندان اوين به سر می برد. او در اعتراض به حکم زندان خود، به مدت دو هفته اعتصاب غذا کرد.

رضا صابری، پدر رکسانا، روز چهارشنبه در گفت و گویی با رادیو فردا گفت که دخترش، رکسانا، از دو روز پیش اعتصاب غذای خود را متوقف کرده است.

آقای صابری گفت این خبر را شب سه شنبه دخترش به وی اعلام کرده است.

به گزارش رویترز آقای صابری روز سه شنبه گفته بود که رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریکایی به دلیل اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده است.

ركسانا صابرى در شش سال گذشته در ايران به سر برده و براى شبكه‌هاى خبرى از جمله بى‌بى‌سى و راديو ان‌پى‌آر گزارش تهيه مى‌كرد.

مقامات ایران در ابتدا با تأیید بازداشت خانم صابری از ذکر اتهام این خبرنگار آزاد خودداری کرده و تنها به این نکته اشاره می‌کردند که او از سال ۱۳۸۵ شمسی بدون مجوز وزارت ارشاد در ایران فعالیت کرده است.

وزارت خارجه آمريکا و بسياری از گروه های حقوق بشر و مدافع حقوق روزنامه نگاران در سرتاسر جهان، خواستار آزادی رکسانا صابری شده اند.
XS
SM
MD
LG