لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

«رکسانا صابری به زودی آزاد می شود»


رکسانا صابری
رکسانا صابری
یکی از وکلای رکسانا صابری روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که «دادگاه تجدید نظر حکم هشت سال زندان خانم صابری را به دو سال زندان تعلیقی کاهش داده است.»

به گزارش این خبرگزاری خانم صابری روز دوشنبه آزاد می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضائیه نیز روز دوشنبه گفت: «حکم صادره در خصوص رکسانا صابری در دادگاه تجديد نظر نقض و با استناد به ماده ديگری از قانون مجازات اسلامی ، وی به دو سال حبس محکوم شد که اين مجازات به مدت پنج سال تعليق شده است.»

پیشتر، صالح نیکبخت، یکی از وکلای رکسانا صابری، روز دوشنبه با اشاره به این که خانم صابری از نظر جسمی و روحی در «وضعیت خوبی» است از خوش‌بینی او به نتیجه دادگاه تجدید نظر خبر داد.

دادگاه تجديد نظر رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی – آمريکايی، که به اتهام جاسوسی برای آمریکا به هشت سال زندان محکوم شده روز یک‌شنبه گذشته در تهران برگزار شد.

آقای نیکبخت پیشتر در گفت‌وگو با رادیوفردا اشاره کرد که روز یک‌شنبه در جریان دادگاه تجدید نظر که پنج ساعت به طول انجامیده است رکسانا صابری «به نوع محاکمه خود خوش‌بین بوده» است.

عبدالصمد خرمشاهی، دیگر وکیل خانم صابری، نیز پس از پایان جلسه دادگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ابراز امیدواری کرده بود که «حکم جدید تفاوتی اساسی با حکم قبلی داشته باشد».

ركسانا صابرى در شش سال گذشته در ايران به سر برده و براى شبكه‌هاى خبرى از جمله بى‌بى‌سى و راديو ان‌پى‌آر گزارش تهيه مى‌كرد.

مقامات ایران در ابتدا با تأیید بازداشت خانم صابری در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ از ذکر اتهام این خبرنگار آزاد خودداری کرده و تنها به این نکته اشاره می‌کردند که او از سال ۱۳۸۵ شمسی بدون مجوز وزارت ارشاد در ایران فعالیت کرده است.
XS
SM
MD
LG