لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

شادی صدر آزاد شد


شادی صدر
شادی صدر
طبق گزارش های رسیده شادی صدر حقوقدان و وکيل مدافع برخی پرونده‌های حقوق بشر و فعال حقوق زنان، روز سه شنبه پس از ۱۱ روز بازداشت از زندان اوين به قيد وثيقه آزاد شد.

خبرگزاری آلمان ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که شادی صدر در مسير شرکت در نماز جمعه تهران در ۲۶ تيرماه توسط افراد لباس شخصی بازداشت شده بود.

پیشتر حسین نیلچیان، همسر خانم صدر، در گفتگویی با رادیو فردا گفته بود که بازداشت شادی صدر با درگیری فیزیکی همراه بوده و خانم صدر را که در هنگام بازداشت مقاومت کرده است کشان‌کشان به سمت خودرویی برده‌اند، به طوری که مانتو و روسری وی از تنش کنده شده است.

آقای نیلچیان در توضیح این ماجرا گفت که عواملی که به بازداشت خانم صدر اقدام کرده‌اند ظاهراً احضاریه یا حکمی به همراه نداشته‌اند. وی گفت که این عوامل لباس شخصی بوده‌اند.

وی افزوده بود که در محلی که خانم صدر و همراهانش حضور داشته‌اند درگیری خاصی رخ نداده و خانم صدر در حالی بازداشت شده است که در حال حرکت به سمت محل برگزاری نماز جمعه بوده است.

برخی از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر به شدت دستگیری خانم صدر را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی شده بودند.

بازداشت خانم صدر در حالی صورت گرفته بود که در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸، شماری از روزنامه‌نگاران و وکلای دادگستری بازداشت شده‌اند و تاکنون از اتهامات این افراد و نیز احتمال آزادی آنان اطلاعی در دست نیست.

این تعداد تنها بخشی از صدها معترض و فعال سیاسی و اجتماعی هستند که در واکنش به اعتراض‌های اخیر به نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
XS
SM
MD
LG