لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

هشدار پادشاه عربستان سعودی به ایران


پادشاه عربستان به ایران هشدار داد که اگر این کشور مشکلات خود را در روابط بین الملل حل نکند می تواند تمامی منطقه را به خطر بیاندازد.
پادشاه عربستان به ایران هشدار داد که اگر این کشور مشکلات خود را در روابط بین الملل حل نکند می تواند تمامی منطقه را به خطر بیاندازد.

پادشاه عربستان به جمهوری اسلامی هشدار داد که اگر این کشور «مشکلات» خود را در روابط بین الملل حل نکند می تواند تمامی منطقه را به خطر بیاندازد. به نوشته فاینانشیال تایمز این سخن پادشاه عربستان در واقع اشار ه ای بود به تنش روزافزون میان ایران وایالت متحده در مورد برنامه هسته ای ایران.


ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی گفت: «ما به آنها نصیحت کردیم که منطقه را به خطر نیاندازند» و افزود ما در امور دیگران دخالت نمی کنیم ولی هر کشوری که اعمال غیرعاقلانه انجام دهد در مقابل همه کشورهای منطقه مسوول است.»


سخنان پادشاه عربستان که در مصاحبه ای با روزنامه کویتی «السیاسه» ابراز شد، نمونه ای از انتقادهایی است که اخیرا شخصیت های سیاسی و رسانه های عرب به ایران ابراز داشته اند.


«فاینانشیال تایمز» از قول یک دیپلمات مصری می نویسد: «ما فوق العاده از سیاست های ایران و سخنانی که از این کشور بیرون می آید نگرانیم.»


متحدین اصلی امریکا در دنیای عرب یعنی عربستان سعودی، مصر و اردن به شدت از نفوذ ایران در عراق لبنان و سرزمین های فلسطینی نگرانند.


به گفته آقای سرایا، سر دبیر روزنامه دولتی الاهرام، اگر چه کشورهای عربی نگران برنامه جاه طلبانه هسته ای ایران و سیاست های این کشور در منطقه هستند ولی مخالف حمله نظامی آمریکا به ایران نیز می باشند.


این حمله به گفته آقای منعیم از مرکز مطالعات استراتژیک و سیاسی الاهرام، می تواند کمکی به مخالفان این دولت ها باشد.
XS
SM
MD
LG