لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

پسر اليور استون: سخنان احمدی نژاد اشتباه ترجمه می شود


شون استون در تهران
شون استون در تهران

خبرگزاری رويترز با « شون استون » پسر « اليور استون » فيلمساز مشهور آمريکايی يک مصاحبه اختصاصی انجام داده و در اين مصاحبه وی از حق ايران برای دستيابی به سلاح هسته ای دفاع می کند.

رويترز می نويسد « شون استون» چند روز پيش از سفر خود به ايران بازگشته است.

«شون استون» ۲۶ ساله است و فيلم های مستند می سازد و به نظر می رسد که از نظر ديدگاه های سياسی به پدر خود شباهت فراوانی دارد.
وی می گويد انتقاد و فشار به حکومت ايران «مثل اين است که يک عده بيايند درب خانه شما و بگويند پدر خانواده حق ندارد فرزندان خود را کتک بزند. مگر ما کی هستيم که به خود اجازه می دهيم در مورد نحوه اداره کشور از حکومت ايران انتقاد کنيم.»

«شون استون» می افزايد:« در ايران قانون حاکم است. مردم دولت احمدی نژاد را دوست ندارند ولی اين مسئله جنگ عليه ايران و يا انقلاب را توجيه نمی کند.»

«اليور استون» نيز از نظر جهت گيری های سياسی خود هميشه بحث برانگيز بوده، با فيدل کاسترو رهبر سابق کوبا مناسبات خوبی دارد و با هوگو چاوز رهبر ضد آمريکايی ونزوئلا روابط دوستانه ای دارد.ژ

خبرگزاری رويترز می افزايد که « شون استون» حدود يک هفته در ايران بوده تا يک موسسه توليد فيلم مشترک درمورد تاريخ و فرهنگ ايران را راه اندازی کند.

چند روز پيش در آستانه دهمين سالگرد حملات يازدهم سپتامبر محمود احمدی نژاد با تکرار فرضيه های توطئه آميز يک بار ديگر گفت که اين حملات توسط دولت آمريکا مديريت شده بود تا بهانه ای برای حملات نظامی آن کشور باشد.

«شون استون» معتقد است که در بسياری موارد سخنان احمدی نژاد به غلط ترجمه و تعبير می شود. وی می افزايد:« احمدی نژاد به آمريکا آمده و آماده حل اختلافات بين دو کشور بود. ولی سخنان وی به اشتباه ترجمه و تعبير می شود. هر دو طرف برخورد خصمانه ای دارند، بخصوص آمريکا.»
«شون استون» که در دانشگاه پرينستون در رشته تاريخ تحصيل کرده می گويد:« اسرائيل سلاح هسته ای دارد. ايران هم حق دارد چنين سلاح هايی داشته باشد. هر ملتی حق دارد از استقلال و موجوديت خود دفاع کند.»

وی در ادامه مصاحبه با خبرگزاری رويترز می گويد که قصد دارد در ايران فيلم بسازد چون ايران از نظر توليد فيلم بزرگترين کشور خاورميانه است و می افزايد:« من به مسائل بين المللی در کار خود توجه زيادی دارم و از طريق چند تماس شخصی اين فرصت فراهم شده که در ايران کار کنم.»

«شون استون» در مورد حوادث پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ و ممنوعيت سفر، فيلمسازی و حتی بازداشت چند تن از فيلمسازان ايران از جمله جعفر پناهی اظهار نظری نکرد. او معتقد است که يک زمانی شرايط سياسی ايران نيز تغيير خواهد کرد و عامل زمان همه چيز را متحول می کند. اما تغييرات سياسی و يا انقلاب را نمی توان با فشار و اعمال زور عملی کرد.

XS
SM
MD
LG