لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

برتری سپاهان مقابل استقلال در ليگ قهرمانان آسيا


در مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال سپاهان اصفهان با برتری ۲-۰ مقابل استقلال تهران، راهی مرحله يک چهارم نهايی شد.

۱۲ هزار نفر در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتند که طبق مقررات، فقط هشت درصد از گنجايش ورزشگاه به طرفداران استقلال اختصاص داده شده بود. با اين وجود تعداد زيادی از طرفداران سپاهان پشت درهای بسته ماندند و به گزارش خبرگزاری ها، ماموران نيروهای انتظامی آنها را متفرق کردند.

استقلال بازی را با ترکيب مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی، ميثم حسينی، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، جی¬لويد ساموئل، خسرو حيدری، فريدون زندی و آرش برهانی آغاز کرد.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان نيز رحمان احمدی، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، مهدی جعفرپور، مهدی کريميان، جواهير سوکای، اميد ابراهيمی، هاشم بيک زاده، محرم نويدکيا، فابيو جان¬واريو و برونو سزار را به ميدان فرستاد.

برونو سزار در دقيقه هشت و محسن بنگر در دقيقه ۳۵ برای سپاهان گلزنی کردند. در نيمه دوم توپی از خط دروازه ها نگذشت و سپاهان با حفظ نتيجه پا به مرحله يک چهارم نهايی گذاشت.
گل اول سپاهان را نويدکيا با شوتی سنگين از پشت محوطه جريمه پايه گذاری کرد، سنگربان استقلال اين ضربه را به صورت ناقص دفع کرد اما در برگشت، سوکای توپ را با سر روی پای برونو سزار انداخت تا مهاجم چارچوب شناس برزيلی با بيرون پای راست، تيمش را ۱-۰ پيش بياندازد.

در دقيقه ۳۵ سپاهانی ‌ها که سراپا حمله بودند، صاحب کرنر شدند. جان¬واريو ارسال کرد و جواهير سوکای با سر توپ را به بنگر رساند. اين مدافع پيش تاخته نيز با ضربه سر توانست گل دوم را وارد دروازه رحمتی کند.

استقلال بازی سردرگم و ضعيفی را به نمايش گذاشت و سپاهان تيم برتر ميدان بود. زردپوشان اصفهان در طول بازی، حملات با برنامه‌ای را روی دروازه‌ مهمان خود تدارک ديدند.
پرويز مظلومی در دقيقه ۴۰ علی حمودی را از زمين بيرون کشيد و به جای او يرکوويچ را به ميدان فرستاد تا بلکه با حضور اين مهاجم گلزن، وضعيت آشفته تيمش را دگرگون کند.

اما در نيمه دوم نيز استقلال حتی يک موقعيت جدی هم نتوانست خلق کند. ميثم حسينی از دقيقه ۶۹ جای خود را به محسن يوسفی داد. ميلاد ميداودی هم جای فريدون زندی را در ده دقيقه پايانی گرفت که هيچ کدام از اين تغييرات، تاثير محسوسی در روند بازی پديد نياورد.
مجتبی جباری ستاره اين فصل استقلال هم اسير يارگيری اميد ابراهيمی بود و نتوانست کاری از پيش ببرد.

در طرف مقابل اما سپاهان بارها روی دروازه رحمتی خطرساز شد. جان¬واريو، سزار، سوکای و سيدصالحی در مقاطع مختلف بازی می توانستد تعداد گل¬های تيمشان را افزايش دهند.

حاشيه های بازی

مهدی رحمتی که از شعارهای شديد اللحن هواداران سپاهان عليه خود ناراحت بود، در پايان نيمه اول به سمت مرزبان کمک مربی سپاهان رفت و به او گفت: "همه اين شعارها زير سر توست."

رحمتی در حالی که به شدت عليه مرزبان موضع گرفته و نزديک بود کار به درگيری فيزيکی کشيده شود، با وساطت هم‌تيم های خود به رختکن رفت.

در نيمه نخست و در حاليکه استقلال ۲ بر صفر از سپاهان عقب بود، رحمتی از سرمربی تيمش خواست علی حمودی را تعويض کند اما مظلومی چنين قصدی نداشت.

همين مسئله باعث ناراحتی شديد رحمتی شد و در شرايطی که می خواست کنار زمين برود؛ عمران زاده، منتظری و تيموريان جلوی رحمتی را گرفتند تا آرام شود. اين اتفاقات در حالی رخ می داد که هواداران سپاهان نيز همچنان به شدت عليه رحمتی شعار می دادند.
رحمتی از مظلومی خواست که يا اين بازيکن را تعويض کند يا خودش را از زمين بيرون بکشد! مظلومی نيز ترجيح داد خواسته رحمتی را اجرا کند و حمودی را تعويض کند. حمودی که خود متوجه اين قضيه بود، قبل از تعويض رفت کنار خط زمين ايستاد.

فتح‌الله‌زاده مديرعامل استقلال در بين دو نيمه به رختکن تيمش رفت تا آن‌ها را به آرامش فرا بخواند. او در پايان بازی گفت؛ چون عصبی است، اگر مصاحبه نکند بهتر است. او درباره ماندن يا رفتنش از استقلال نيز گفت: "بايد فکر کنم."

اظهارات مربيان

پرويز مظلومی با بيان اينکه از سمت سرمربيگری تيمش استعفا نخواهد داد، گفت: از خيلی از بازيکنان راضی نبودم و چيزهايی که به آن‌ها گفته بودم را به خوبی انجام ندادند. دو سال است که با استقلال کار کردم و قهرمانی جام حذفی را به ارمغان آوردم. فقط قهرمانی ليگ برتر را به هواداران استقلال بدهکارم.

مظلومی يادآور شد: "قصد داريم شاکله تيم را برای فصل بعد حفظ کنيم و از بازگشت مجيدی نيز حمايت می‌کنيم."

مربی تيم فوتبال سپاهان پس از صعود اين تيم به مرحله يک چهارم ليگ قهرمانان آسيا گفت: ثابت کرديم بهترين تيم ايران هستيم.

زلاتکو کرانچار نيز گفت: اين قول را می‌دهم که بتوانيم سپاهان را به مدارج بالاتر سوق دهيم. اين قابليت را داريم که روز به روز بهتر شويم و به سمت معيارهای جهانی شدن گام بر‌داريم.

او در پاسخ به اين سوال که ترجيح می‌دهد در مرحله بعد مقابل تيمی از شرق آسيا بازی کند يا غرب، گفت: فوتبال ژاپن و کره را به خوبی می‌شناسم اما ترجيح می‌دهم با يک تيم از استراليا بازی کنيم.

XS
SM
MD
LG