لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

تائید حکم اعدام متهمین انفجار حسینیه شیراز


صحنه ای از دادگاه متهمین به بمبگذاری حسینیه شیراز
صحنه ای از دادگاه متهمین به بمبگذاری حسینیه شیراز
احمد سياوش‌پور، رئيس کل دادگستری استان فارس روز چهارشنبه اعلام کرد که سه نفر از عاملان انفجار حسينه سيد‏الشهدا در شيراز اعدام می شوند.

وی افزود که حکم اعدام آنها به تائيد مراجع عالی قضايی رسيده است.

در اوايل آذرماه يک هفته پس از برگزاری جلسه دادگاه متهمان انفجار حسينيه وابسته به کانون رهپويان وصال شيراز، علی‌اکبر حيدری‌فر، نماينده دادستان تهران، گفت که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران سه متهم اين پرونده را «محارب و مفسد فی‌الارض» شناخته و آنها را به اعدام محکوم کرده است.


محسن اسلاميان ۲۱ ساله، علی‌اصغر پشتر ۲۰ ساله (هر دو دانشجو) و روزبه يحيی‌زاده ۳۲ ساله، سه متهمی هستند که نماينده دادستان تهران آنها را به «فساد فی‌الارض از طريق عضويت در يک انجمن تروريستی خارج از کشور»، «همکاری با گروهک‌های محارب»، «اقدام جهت براندازی حکومت اسلامی»، «مشارکت در انفجار حسينه شيراز» و «مشارکت در طراحی انفجار در ساير نقاط کشور » متهم کرد.

اين سه نفر به عنوان «عوامل انفجار» ۲۴ فروردين سال جاری در حسينيه رهپويان شيراز معرفی شده‌اند.

انفجار در حسينيه وابسته به کانون رهپويان وصال شيراز ۱۴ کشته و بيش از ۲۰۰ زخمی بر جای گذاشت.

يک روز پس از انفجار علی معيدی، فرمانده نيروی انتظامی استان فارس، به خبرگزاری فارس گفته بود انفجار «عمدی وخرابکاری نبوده است» و احتمال داده بود که علت اصلی انفجار «مهمات باقی‌مانده از نمايشگاهی در رابطه با دفاع مقدس، که چندی پيش در همين محل برپا شده بود» باشد.

اما کمتر از يک ماه بعد،‌ مصطفی پورمحمدی، وزير کشور وقت، در ديدار با خانواده قربانيان اين انفجار اعلام کرد که «علت انفجار بمب‌گذاری بوده است».

در جريان رسيدگی به اين پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، نماينده دادستان تهران ضمن درخواست اعدام برای سه نفر از متهمان، گفت که «عامل اصلی بمب گذاری» در حسينيه رهپويان شيراز شخصی «به نام مجيد راستگو بوده که پس از دستگيری، با قرص سيانور خودکشی کرده است».
XS
SM
MD
LG