لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۱

اعطای جوایز «اسکار مستقل‌ها»


لئو ملیسا جایزه بهترین نقش زن را از آن خود کرد
لئو ملیسا جایزه بهترین نقش زن را از آن خود کرد
جوايز اسپيريت که تجليلی است از فيلمسازانی که با حفظ استقلال و بودجه کم در مقابل هاليوود قد علم می‌کنند، شنبه، يک شب پيش از برگزاری مراسم اسکار، در ساحل سانتامانيکا در حومه شهر لس‌آنجلس به برندگان آن اهدا شد.

جوايز اسپيريت توسط فيلم اينديپندنت، يک سازمان غيرانتفاعی حامی تهيه‌کنندگان فيلم‌های کم‌بودجه، برگزار می‌شود و بسیاری آن را «اسکار مستقل‌ها» می‌خوانند.

اين جوايز علاوه بر رده‌بندی‌های معمولی چون بهترين فيلم، بهترين بازيگر، بهترين فيلم مستند، به بهترين اثر اول يک کارگردان تازه‌کار، بهترين فيلمنامه بار اول و فيلمساز جوانی با آينده درخشان نيز اهدا می‌شود.

فيلم کشتی‌گير برنده جايزه بهترين فيلم سال اسپيريت شد. کشتی‌گیر داستان بازگشت يک ورزشکار قديمی به صحنه مسابقات کشتی کچ است.

ميکی رورک، بازيگر نقش اول اين فيلم، نيز توانست جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد سال را از آن خود سازد. ميکی رورک در ۱۵ سال گذشته در انزوا و فراموشی و دور از صحنه فيلمسازی هاليوود در شرايطی مشابه با قهرمان فيلم کشتی‌گير به سر برد.

ملیسا لئو نیز جایزه بهترین هنرپیشه زن را برای نقش‌آفرینی در فیلم رودخانه یخ‌زده از آن خود کرد.

آخرين فيلم وودی آلن، ويکی، کريستينا، بارسلونا، جايزه بهترين فيلمنامه سال را برای اين کارگردان ، نويسنده و فيلمساز مستقل به همراه آورد.

جايزه بهترين بازيگر نقش دوم مرد به جيمز فرانکو برای بازی در نقش يک فعال حقوق همجنسگرايان در شهر سن فرانسيسکو اهدا شد و جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل زن جوايز اسپيريت به پنه‌لوپه کروز، برای ايفای نقش در فيلم ويکی، کريستينا، بارسلونا اهدا شد. اين جايزه در سال ۲۰۰۳ به شهره آغداشلو، بازيگر ايرانی برای ايفای نقش مکمل در فيلم خانه‌ای از شن و مه داده شده بود.

فيلم مستند مرد روی سيم، داستان عبور مردی از روی سيم باريکی بين دو ساختمانی که در حملات يازدهم سپتامبر نابود شد در نيويورک در دهه هفتاد، جايزه بهترين مستند سال را از آن خود ساخت و فيلم فرانسوی کلاس جايزه بهترين فيلم خارجی سال را به دست آورد.

در مراسم امسال جايزه جان کاساويتس يا بهترين فيلمی که با بودجه‌ای زير ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده است به فيلم «در جستجوی بوسه نيمه‌شب» نخستين ساخته کارگردان جوان، الکس هولدريج، اهدا شد.

تجربه سال‌های پيش نشان می‌دهد که اغلب برندگان جوايز اسپيريت جوايز اصلی اسکار را نيز به دست می‌آورند. در حال حاضر رقيب اصلی ميکی رورک برای دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد سال جوايز اسکار شان پن برای بازی نقش اول فيلم ميلک است.
XS
SM
MD
LG