لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۲

آغاز جام جهانی فوتبال بانوان


برزیل از امیدهای قهرمانی جام جهانی است.
برزیل از امیدهای قهرمانی جام جهانی است.

مسابقه های فوتبال جام جهانی ۲۰۰۷ بانوان فیفا از دوشنبه هفته آینده در چین آغاز می شود. ۳۳۶ بازیکن از ۱۰ تا ۳۰ سپتامبر در جام جهانی پای به میدان خواهند گذاشت.


سیلوا ناید، مربی تیم آلمان، قهرمان فعلی فوتبال زنان جهان، به مجموعه ای از بازیکنان جوان و با تجربه خود اعتقاد بسیاری دارد.


نیمی از بازیکنان امروز تیم ملی آلمان باعث دست یافتن به جام جهانی ۲۰۰۳ در آمریکا شدند، در حالی که جوانانی چون آنیا میتاگ، سیمونه لادر و فاتمیره بایرامی حال و هوای تازه ای به این تیم داده اند و بار دیگر عزم آنان بر اوجگیری هر چه بیشتر است.


البته سیلوا ناید می تواند روی استعدادهای استثنایی مانند بریگیت پرینز، بازیکن منتخب سال 2003، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بانوان جهان فیفا، حساب کند. او یک مهاجم تمام عیار است که هم صاحب توپ طلایی و هم کفش طلایی آدیداس، به همراه مدال قهرمانی سال ۲۰۰۳ در آمریکا شد و حالا مشتاق تکرار آن نمایش با شکوه در چین است.


یکی از کسانی که با همه وجود به عنوان قهرمانی و توپ طلایی چشم دوخته است، مارتا نابغه برزیلی و جانشین پرینز در سال ۲۰۰۶ به عنوان بازیکن برتر فوتبال زنان جهان است. تیم برزیل از امیدهای قهرمانی این جام است.


کره شمالی، قهرمان ۲۰۰۶ در روسیه، نخستین قهرمان آسیایی در یک رویداد بانوان فیفا، می تواند روی چند بازیکن تیم قهرمان حساب کند- مانند کیم کیونگ هوا، کیم او سیم و ری اون هیانگ که می خواهند مقام قهرمانی دیگری را از آن کشور خود کنند.


در میان همه این چهره های تازه، یک تعداد قابل توجه از بازیکنان ارزنده و با تجریه در چین حضور دارند.


در جمع بزرگان با تجربه می توان به بازیکنان تیم آمریکا و بازیکن همیشه پرفروغ آنان، کریستین لیلی در خط میانی اشاره کرد که بزودی در چین به عنوان تنها بازیکن حاضر در هر پنج دوره جام جهانی فوتبال بانوان، تاریخ ساز خواهد شد.


آمریکا تا کنون در همه چهار دوره جام جهانی گذشته بانوان فیفا، بر روی یکی از سکو های اول تا سوم رفته است.


سوئد، دیگر قدرت سنتی فوتبال بانوان جهانبه شمار می رود. توماس دنربی، مربی تیم ملی سوئد، با بهره گیری از چهره های کلیدی اش، یعنی لوتا شلین و ویکتوریا سونسون، سعی می کند با آمادگی کامل در جام جهانی حضور یابند.


نروژ، همتای اسکاندیناوی آنان، تنها می تواند به عنوان تیمی به یاد بیاید که در رقابتهای سال ۱۹۹۵ سوئد، تنها در پشت سر میزبان ایستاد. بنته نوردبی، دروازه بان باتجربه ای با ۱۶۵ بازی ملی، آوای تجربه در یک تیم جوان خواهد بود.



XS
SM
MD
LG