لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

«بازی ایران و آمریکا شاید بعد از جام جهانی انجام شود»


علی کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران دوشنبه اعلام کرد که مسابقه دوستانه بین تیم های ملی فوتبال ایران و آمريکا قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ ممکن نيست.

آقای کفاشيان پيشتر به رسانه های داخلی اعلام کرده بود که با توجه به دعوت آمريکا از ايران برای دو بازی در تهران و لس آنجلس و سبس باسخ ندادن فدراسيون فوتبال آمريکا به نامه های ايران، انجام اين بازی منتفی است.

او گفته بود که برگزاری اين بازی با آمريکا قطعی نيست و بايد منتظر بمانيم تا بعد از جام جهانی ببينيم چه شرايطی بين دو کشور حاکم است.

محمدنبی، دبيرکل فدراسيون فوتبال پیشتر گفته بود که برای مسابقه با آمريکا در تهران، روز ۲۷ آبان بيشنهاد شده است.

دبير کل فدراسيون فوتبال همچنين اعلام کرده بود که طبق رسم مسابقه های ملی بين دو کشور، در مسابقه با آمريکا سرود ملی اين کشور نواخته و برچم آمريکا نيز در ورزشگاه آزادی به اهتزار در خواهد آمد.

علی کفاشيان در گفت و گوی اخير خود شکل گيری اين مسابقه را به بررسی شرايط وابسته و اين که چه شرايطی بين دو کشور حاکم است، دانست.

تيم های ملی ايران و آمريکا تا کنون دو بار با يکديگر روبه رو شده اند که بار نخست در ليون فرانسه و در چارچوب جام جهانی ۱۹۹۸ ايران در يکی از مورد توجه ترين بازی های تاريخ جام جهانی دو بر يک پيروز شد. در بار دوم در پايان سال ۱۹۹۹ طی يک بازی دوستانه در کاليفرنيا دو تيم يک بر يک مساوی شدند.

در سال های اخير تيم‌های بسکتبال، واترپلو، وزنه‌برداری و تنيس روی ميز ايران برای برپايی اردوی آمادگی و برگزاری چند مسابقه دوستانه با تيم‌های آمريکايی به اين کشور سفر کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG