لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۳

علی حسینی چهارمین مدال طلای ایران را در پارالمپیک بر گردن آویخت


علی حسينی
علی حسينی
علی حسينی ورزشکار ایرانی روز دوشنبه در مسابقات وزنه برداری قدرتی پارالمپيک و در دسته ۷۵ کيلوگرم موفق شد صاحب مدال طلا شود و چهارمین مدال طلای ایران را در پارالمپیک لندن به دست آورد.

علی حسینی روز دوشنبه با کسب مدال طلا در رشته‌ی پاورلیفتینگ، شمار طلاهای ایران در مسابقات پارالمپیک لندن را به چهار مدال افزایش داد.

آقای حسینی در دسته‌ منهای هفتاد و پنج کیلوگرم مردان وزنه‌ی ۲۲۵ کیلوگرمی را مهار کرد و در جایگاه نخست ایستاد. ورزشکاران مصر و چین به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در چند روز گذشته جلیل باقری، نادر مرادی و محسن کائدی در پارالمپیک لندن به مدال طلا دست یافته بودند.

روح‌الله رستمی و مهرداد کرم‌زاده نیز در این مسابقات مدال نقره، و ساره جوانمردی مدال برنز به دست آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، «علی حسينی در حرکت اول خود به راحتی وزنه ۲۱۶ کيلويی را مهار کرد. وزنه بردار ايران برای حرکت دوم درخواست وزنه ۲۲۰ کيلويی کرد که از پس اين وزنه هم برآمد و قهرمان پارالمپيک شد.

حسينی که خيالش از قهرمانی راحت بود، در حرکت سوم هم وزنه ۲۲۵ کيلويی را زد و با اين حد نصاب مدال طلا را بر گردن آويخت.» وزنه برداران مصر و چين در اين دسته به ترتيب با رکوردهای ۲۱۹ و ۲۱۳ کيلوگرم نقره و برنز گرفتند.

وزنه بردار مصری برای حرکت سوم خود درخواست وزنه ۲۲۴ کيلوگرم کرده بود که در مهار آن نا موفق بود و با ۲۱۹ به کار خود پايان داد.
XS
SM
MD
LG