لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

اعتصاب در کارخانه سيمان سپاهان و مرکز تلفن ۱۱۸ شیراز


کارگران سپاهان اصفهان
کارگران سپاهان اصفهان
اعتصاب ۷۰۰ کارگر سيمان سپاهان در اعتراض به شرايط کارگری و حقوقی، روز دوشنبه، ۱۹ تير ماه، وارد سومين روز خود شد.
به گزارش خبرگزاری ايلنا از اصفهان، «از آنجا که همه نامه‌نگاری‌ها و پی گيری‌های کارگران خطاب به مسئولان وزارت کار گرفته تا مجلس، به نتيجه نرسيد»، حدود ۷۰۰ نفز از کارگران سیمان سپاهان طی سه روز گذشته دست از کار کشيده و در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند. کارخانه سیمان سپاهان یک‌هزار و ۱۰۰ کارگر پيمانی و رسمی دارد.
احمدرضا معینی رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا این مشکل را مربوط به کارگران طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری دانست و گفت: «بیش از ۷۰۰ نفر از کارگران این کارخانه، زیر نظر پیمانکاران فعالیت می‌کنند و همانگونه که بار‌ها اعلام شده این شرکت‌های واسطه‌ای حقوق قانونی کارگران را نمی‌پردازند.»
ایلنا می افزاید از سوی دیگر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پاسخگویی درباره این موضوع را به محمدرضا اسلامی مدیر اداره تعاون، کار ورفاه شهرستان مبارکه واگذار کرده‌است و او در پاسخ، هرگونه بی‌توجهی به اجرای قانون کار در این واحد تولیدی را رد کرد.

اعتصاب در مرکز تلفن ۱۱۸ شیراز
در همین حال روز یک‌شنبه بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان این مرکز برای چندمین بار در اعتراض به اخراج کارکنان، شرایط کاری نامناسب و شیوه جدید عقد قرارداد‌ها٬ در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.
خبرگزاری ایلنا می گوید پیمانکار جدید این مرکز خواستار امضای قراردادی جدید با کارکنان است که بر اساس آن حقوق دریافتی کارمندان براساس میزان تماس‌های مردم با این مرکز تعیین خواهد شد، اما کارکنان می گویند با امضای قرارداد جدید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از میزان دریافتی آنها نسبت به قرارداد فعلی کسر می شود.
کارکنان مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ شیراز دراعتراض به وضعیت شغلیشان پنج روز است که اعتصاب کرده اند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان این مرکز برای چندمین بار در اعتراض به اخراج کارکنان، شرایط کاری نامناسب و شیوه جدید عقد قرارداد‌ها٬ روز یکشنبه در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.
خبرگزاری ایلنا می گوید پیمانکارجدید این مرکز خواستار امضای قراردادی جدید با کارکنان است که بر اساس آن حقوق دریافتی کارمندان براساس میزان تماس‌های مردم با این مرکز تعیین خواهد شد، اما کارکنان می گویند با امضای قرارداد جدید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از میزان دریافتی آنها نسبت به قرارداد فعلی کسر می شود.
کارکنان مرکز اطلاعات تلفن ۱۱۸ شیراز در اعتراض به وضعیت شغلیشان پنج روز است که اعتصاب کرده اند.
جمعی از كارگران قراردادی نساجی «ايران برک» نیز به پرداخت نشدن بخشی از حقوق معوقه اسفندماه و همچنين حقوق كامل فروردين‌ماه خود اعتراض دارند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، این کارگران نسبت به اعتصاب در این واحد تولیدی هشدار داده اند.
XS
SM
MD
LG