لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

آنفلوانزای خوکی موجب مرگ ۷۹ نفر شده است


بیشتر قربانیان آنفلوانزای خوکی در کشور مکزیک سکونت داشتند.
بیشتر قربانیان آنفلوانزای خوکی در کشور مکزیک سکونت داشتند.
سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به ويروس H۱N۱ در سطح جهان به مرز ۱۰ هزار نفر رسيده است.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، این سازمان اعلام کرده که بر اثر گسترش ايپدمی ويروس H۱N۱ که اصطلاحا «آنفلوانزای خوکی» ناميده می شود، تاکنون ۹۸۳۰ نفر بيمار شده و ۷۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی می گويد بخش اعظم اين موارد در مکزيک روی داده است. در عين حال شمار مبتلايان به اين بيماری ممکن است بيشتر از اين رقم باشد چون معمولا مدت زيادی طول می کشد تا مراکز بهداشت کشوری آمار خود را به سازمان بهداشت جهانی گزارش دهند.

در آمريکا براساس تازه ترين آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری های مسری تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزای خوکی حدود۵۵۰۰ مورد است. اين مرکز تاکنون شش مورد مرگ بر اثر ابتلا به اين بيماری را گزارش کرده و مقامات بهداشتی نيويورک نيز اعلام کردند که مورد هفتم نيز اخيرا در اين شهر روی دادهاست.

سی ان ان گزارش می دهد که با وجوديکه مقامات بهداشت جهانی و کشوری می گويند دامنه گسترش اين بيماری محدودتر از آن حدی است که در ابتدا تصور می شود ولی روز سه شنبه نگرانی در مورد شيوع آن بيشتر شد.

يک مرد ۴۴ ساله روز سه شنبه در حومه شهر سنت لوئيس در ايالت ميسوری جان خود را از دست داد. مقامات بهداشت ايالت ميسوری می گويند که اين مرد که دو هفته در بيمارستان بوده است اخيرا از سفری به مکزيک بازگشته بود و آزمايش ها نشان داد که وی به بيماری آنفولانزای خوکی مبتلا است. ولی آزمايش ها در مورد دليل يا دلائل مرگ وی ادامه دارد و بزودی اعلام خواهد شد.

در شهر نيويورک کارشناسان بهداشتی در حال تحقيق در مورد مرگ يک پسر خردسال هستند که غروب روز دوشنبه به خاطر شدت بيماری در بيمارستان بستری شده و به فاصله کوتاهی درگذشت. مقامات بيمارستان می گويند که دليل مرگ اين کودک هنوز مشخص نشده است. ظاهرا خواهر سه ساله و عمو زاده يک ساله اين کودک نيز بيمار بوده اند که پس از مداوا از بيمارستان مرخص شده اند.

درست يک روز قبل از اين رويداد مدير يکی از مدارس نيويورک بر اثر ابتلا به ويروس H۱N۱ درگذشت. به گفته مسوولان بهداشتی شهر نيويورک وضعيت سلامتی اين فرد از مدت ها قبل مناسب نبوده است. به گفته مقامات بيمارستان و مسوولان بهداشت نيويورک وی غروب روز يکشنبه براثر عوارض ناشی از ابتلا به ويروس H۱N۱ درگدشت.

اگر مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری های مسری آمريکا اين مورد اخير را تاييد کند شمار تلفات مرتبط با بيماری آنفلوانزای خوکی در آمريکا به هفت مورد خواهد رسيد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اين مرکز تاکنون سه نفر در ايالت تکزاس، دو نفر در ايالت آريزونا و يک نفر در ايالت واشنگتن بر اثر اين بيماری جان خود را از دست داده اند.
XS
SM
MD
LG