لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

نايب قهرمانی جهان برای تکواندوی ايران


تيم ملی تکواندوی مردان ايران در رقابت های جهانی ۲۰۰۹ کپنهاگ به نايب قهرمانی جهان دست يافت.
تيم ملی تکواندوی مردان ايران در رقابت های جهانی ۲۰۰۹ کپنهاگ به نايب قهرمانی جهان دست يافت.
تيم ملی تکواندوی مردان ايران در رقابت های جهانی ۲۰۰۹ کپنهاگ (دانمارک) با يک طلا، يک نقره و سه برنز به نايب قهرمانی جهان دست يافت. کره جنوبی قهرمان این دوره از مسابقات شد.

تيم ايران با مجموع ۵۵ امتياز به کار خود پايان داد. ايران در سال های ۱۹۹۹ در کانادا، ۲۰۰۳ در آلمان، ۲۰۰۵ در اسپانيا و ۲۰۰۷ در چين هم به عنوان نايب قهرمانی جهان رسيده بود.

يکشنبه شب در آخرين دور رقابت ها عليرضا نصر ازادانی در وزن پنجم در «راند طلايی» از ماکسيم پوتون از کانادا شکست خورد و با بيرون رفتن از دور رقابت ها، ايران را از کسب يک مدال ديگر و رسيدن به نخستين مقام قهرمانی جهان محروم کرد.

در پايان شب سوم رقابت های کپنهاگ تيم ملی ايران در رده نخست جهان قرار گرفت و اميد بسيار داشت که موفقيت نصر آزادانی در پايان مسابقه ها آنان را به مقام قهرمانی برساند.

نصر ازادانی برای رسيدن به مدال بايد اين حريف را شکست می داد، اما تساوی ۱۴ بر ۱۴ در وقت معمولی رقابت را به راند اضافی کشاند که يک ضربه باعث شکست نصر آزادانی شد.

اين تکواندوکا در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم ده بر هشت سباستين کرسمانيچ از آرژانتين را شکست داد و سپس هشت بر صفر ادواردو رودريگرز از پرتغال را از پيش رو برداشت. در دور چهارم با همين نتيجه بر تايسی هوجو از ژاپن پيروز شد، اما در مرحله يک هشتم پايانی با شکست در يک مسابقه نزديک کارش به پايان رسيد.

طلای محمد باقری معتمد

خوشرنگترين مدال را برای ايران محمد باقری معتمد در وزن چهارم بدست آورد. او جمعه شب به ششمين پيروزی پياپی رسيد و بر سکوی قهرمانی ايستاد. او به ترتيب دنی ميراندا از ونزوئلا، هوا تانگ از چين، آنخل مورا از کوبا، لين استيون تکواندوکای کره‌ای تبار از آمريکا، سروات تزگل ازترکيه و

در مسابقه پايانی بر ايداليو ايسلاس از مکزيک پيروز شد و به مدال طلا رسيد.

رضا نادريان در وزن سوم به مدال نقره دست يافت. او تا مسابقه پايانی با پيروزی پيش رفت و در پيکار بر سر مدال طلا مغلوب هيو يوآن سوب از کره جنوبی شد. گروه ايران در مورد رای به شکست نادريان به شدت معترض بودند.

ميثم باقری در وزن اول، يوسف کرمی در وزن هفتم و حسين تاجيک در وزن هشتم به مدال برنز مشترک دست يافتند.

تيم بانوان ايران با چهار تکواندوکا پيش از دسترسی به مدال حذف شد.
XS
SM
MD
LG