لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

حسین تهی از آزادی تتلو می گوید


امیر تتلو
امیر تتلو
پس از انتشار خبر دستگیری امیر تتلو خواننده از سوی یک مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ،دوستان نزدیک به او از آزادی اش خبر می دهند.
مسعود زاهدیان رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیشتر گفته بود که پلیس در راستای برخورد با به گفته او خوانندگان زیرزمینی اخیرا خواننده ای با نام تتلو را دستگیر کرده است.
رادیو فردا جزییات بیشتر در این باره را ازحسین موسوی معروف به تهی خواننده ای که از دوستان نزدیک امیر تتلو است و روزگاری در کنار او فعالیت کرده، جویا شده است:
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:37 0:00
لینک مستقیم
بله. سه، چهار روز پيش امير دستگير شد و دو سه روزی هم در بازداشتگاه بازداشت بود و بعد از آن چند روز، خدا را شکرفعلا با سپردن وثيقه آزاد است تا ببينيم چه پيش می‌آيد.
شما می‌دانيد که توسط چه نهادی بازداشت شده بود و وثيقه‌ای که برای آزادی او تعيين شده چقدر بوده است؟
نه متاسفانه من از جزييات ماجرا با خبر نيستم. چون الان هم شرايط خوبی ندارد که بخواهم درباره اين موضوعات از او سوال کنم و بالاخره تمام ما زمانی که ايران بوديم چنين مشکلاتی داشته‌ايم و برای تک تک ما اتفاق افتاده است.
پس از آزاد شدن از بازداشت، با امير در تماس بوده‌ايد و با هم صحبت کرده‌ايد؟
يک جورهايی بله. فقط مطلع شدم که از بازداشت بيرون آمده است ولی به آن صورت نبوده که بخواهيم خيلی صحبت کنيم. خب، فقط امير نبوده که بازداشت شده بود و دوستانش از جمله نادر، اهنگسازش و چند نفر ديگر هم بازداشت شده بودند و با آن‌ها بيشتر صحبت کردم. ولی الان خدا را شکر مطمئنم که بيرون از بازداشت هستند.
دقيقا چه می‌گفتند؟ دلايل بازداشت آن‌ها چه بوده است؟
والله، دليلش که مشخص است. فقط برای من عجيب و غريب اين است که امير اين همه وقت در ايران زندگی کرده و اين همه دی وی دی و آهنگ زده و چرا تا به حال مشکلی نداشته است. حتی اگر بخواهيم از نظر اخلاقی و موردهايی که می‌گويند مانند تتو و خالکوبی‌هايی که داشته هم بخواهند حساب کنند، خب چرا تا به حال مساله‌ای نبوده و ناگهان پس از انتشار دی وی دی آخر که هيچ موردی هم نداشت و موضوع بی‌حجابی هم در ويديوی آن نبود، مساله درست شد، اصلا امير در اين ويديوی آخر در سه ثانيه آخر حضور دارد.
البته از يک لحاظ ديگر هم در ايران متاسفانه مشخص نيست که شما با کدام ارگان و نهاد، سر و کار داريد. مثلا ممکن است که وزارت اطلاعات به شما بگويد که کاری با شما نداريم و می‌توانيد کار کنيد، اما فردا بسيجی‌ها شما را بگيرند. بسيج به شما اوکی بدهد، اما پليس شما را بگيرد، اين سه نهاد به شما مجوز بدهند، از آن طرف سپاه شما را بگيرد. اين طور است که هيچ چيز در ايران، گارانتی نيست.
به ويديوی آخر امير اشاره کرديد، منظور شما کدام ويديو است و آيا انتشار اين ويديو، دليل بازداشت امير تتلو بوده است؟
والله، احساس می‌کنم که شايد اين ويديو باشد يا شايد بر اساس اخباری که در فضای اينترنت به نقل از اقای مسعود زاهديان، يکی از مسوولان پليس ايران، منتشر شده است، که ايشان گفته‌اند قصد مقابله با خوانندگان زيرزمينی را دارند که با امير تتلو اين مقابله و برخورد را آغاز کرده‌اند.
قبلا هم چنين مواردی سابقه داشته است، کسانی که در رده کاری شما کار می‌کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.
راستش را بخواهيد، متاسفانه بازداشت و دستگيری برای ما به امری عادی بدل شده است، خود من زمانی که ايران زندگی می‌کردم ازسن ۱۰، دوازده سالگی که خوانندگی می‌کردم از زمان مدرسه راهنمايی تا دبيرستان و دانشگاه با پليس سروکار داشتم و از دانشگاه اخراج شدم و ديگر اجازه نداشتم درس بخوانم به من می‌گفتند که يا درس بخوان يا رپ بخوان ، يک مغازه لباس فروشی در تهران داشتم که آن را هم پلمب کردند، سه يا چهار مرتبه مجبور شديم خانه امان را عوض کنيم، چون مدام پليس مراجعه می‌کرد.
تا جاييکه در روزهای آخری که ايران بودم، فشار‌ها بيش از حد زياد شده بود، اتفاقا برای ساختن ويديويی با امير در کيش بوديم که عکس‌های ما را روی جلد مجله‌هايی منتشر کرده بودند و نوشته بودند که اين‌ها فراری هستند و در حال بازداشت شدن هستند، با امير که برای خريد روزنامه و مجله می‌رفتيم، عکسهای خودمان را می‌ديديم.
فکر می‌کنم در اين سالهايی که امير و بچه‌ها ديگر در ايران بودند و کار می‌ساختند، خيلی شانس داشتند که تا به حال کاری با آن‌ها نداشتند.
همان طوری که خود امير هم در يکی از کار‌هايش گفته است، خانه خوب است، ولی فکر کنم کسانی که دارند اين خانه را اداره می‌کنند، نمی‌خواهند با کسانی که در خانه هستند، زياد خوب تا کنند.
XS
SM
MD
LG