لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

«کابل دزدی» موجب قطع ۱۰ هزار تلفن ثابت در تهران شد


به گزارش خبرگزاری مهر ، روز چهارشنبه،۲۸ ارديبهشت ماه، سرقت کابل‌های مسی مخابرات موجب قطع ارتباط تلفنی ۱۰ هزار و ۲۵۱ مشترک تهرانی شده است.

گزارش‌های سرقت کابل‌های مسی مخابراتی طی يک سال گذشته از قطع ارتباط حدود ۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت در مقاطع و زمان‌های مختلف حکايت دارد.

علاوه بر قطع خطوط ارتباطی مشترکان، به گفته مديرعامل شرکت مخابرات تهران «کابل دزدی» سالانه چندين ميليارد تومان به مخابرات ضرر وارد می‌کند.

پیشتر خبرگزاری مهر نوشته بود کارشناسان معتقدند که مس به کار رفته در کابل های مخابراتی ارزشمند است و تنها دليلی که می‌تواند باعث سرقت شود اين مسئله است. اما با اين وجود هر يک متر کابل کانالی ۲۴۰۰ ، حدود هشت کيلوگرم وزن دارد که با توجه به آنکه يک تخته کابل حدود ۲۵۰ متر و قطر کابل نيز حدود ۱۰ سانتيمتر است اين کابل وزنی حدود چهار تن خواهد داشت که به راحتی و با دست قابل سرقت نيست.

براين اساس سرقت کابل‌های مخابراتی به دليل حجم زياد تنها با جرثقيل ممکن است و حتی خرد کردن و بريدن آنها بيش از دو ساعت زمان می‌برد.

هم اکنون شش ميليون و ۷۶۰ هزار خط تلفن ثابت در تهران مشغول به کار است و ضريب نفوذ تلفن در اين استان حدود ۴۵ درصد است.

خبرگزاری مهر نوشت سرقت کابل در مرکز مخابرات شيخ فضل الله نوری تهران بار ديگر ارتباط مشترکان تلفن ثابت را از امروز (چهارشنبه) به مدت ۷۲ ساعت با قطعی مواجه کرد و اين در حالی است که هم اکنون کارکنان فنی شبکه کابل شرکت مخابرات استان تهران مشغول تعويض کابل‌ها هستند.

قطعی تلفن‌های مشترکان مربوط به پيش شماره های ۸۸۰۳ تا ۸۸۰۶ ، ۸۸۶۰ تا ۸۸۶۲ و ۸۸۲۲ در محدوده شهرک های والفجر و عليخانی و برخی مناطق خيابان جمال‌الدين اسدآبادی است که بيش از ۱۰ هزار شماره تلفن را شامل می شود.

پيشتر همين خبرگزاری اعلام کرده بود سرقت کابل‌های تلفن ثابت در يکی از مراکز مخابراتی تهران بار ديگر منجر به قطع ارتباط چهار هزار شماره مشترک تلفن ثابت شده است.

XS
SM
MD
LG