لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۱

دبی بخاطر تنیس باز اسرائیلی جریمه شد


شاهار پير، تنيس‌باز اسرائيلی
شاهار پير، تنيس‌باز اسرائيلی
به دليل خودداری امارات در صدور رواديد برای شاهار پير، بانوی تنيس‌باز اسرائيلی، برای ورود به دبی رقابت‌های قهرمانی تنيس دبی متحمل جريمه سنگين ۳۰۰ هزار دلاری شد.

خانم پير ۲۱ ساله نتوانست اجازه ورود به کشور امارات را به دست آورد. امارات روابط ديپلماتيک با اسرائيل ندارد. او به دليل اين واکنش مسوولان اماراتی ۴۴۲۵۰ دلار دريافت کرد که برابر با ميانگين جايزه نقدی او در هر مسابقه سال ۲۰۰۸ بود.

لاری اسکات، رييس اجرايی تور تنيس جهانی، اظهار کرد: «اين اقدامات به منظور جبران اشتباه هايی است که به پير ضربه زد. تور ما از هيچ نوع تبعيض نژادی چشم پوشی نمی کند و ما هرگز اجازه نخواهيم داد در امارات و يا هرجای ديگری چنين وضعيتی بارديگر رخ دهد.»

پس از جلسه ای که هيات مديره تور اتحاديه جهانی تنيس تشکيل داد تصميم بر اين گرفته شد که مسوولان رقابت ها به اتهام نقض مقررات، قوانين تنيس حرفه ای و شرايط عضويت جريمه کند.

عوايد اين جريمه برای خسارت به شاهار پير و همچنين همبازی دو نفری او، آنا- لنا گرونفلد، به دليل از دست دادن جايزه نقدی آن تعلق گرفت و باقی مانده آن صرف امور خيريه خواهد شد.

دليل برگزارکنندگان در عدم صدور رواديد

برگزارکنندگان رقابت های دبی اعلام کردند که آنان از تهديد امنيت بازيکن اسرائيلی بيم داشتند، زيرا افکار عمومی تحت تاثير رويداد غزه بود. به هنگام انجام يک تورنمنت در اوکلند نيوزيلند در ژانويه گذشته با اعتراض پر سروصدايی که به حضور نظامی اسرائيل در غزه، پير مجبور به واکنش شد.

رقابت های تنيس بانوان در دبی يکی از با اعتبارترين تور بانوان است که امسال با حضور نه بازيکن از ده بازيکن برتر تنيس زنان انجام گرفت.

پير قرار بود که در نخستين روز با تنيس باز رده پانزدهم، آنا چاکوتادزه از روسيه در رقابت های دو ميليون دلاری امارات بازی کند، اما تقاضای اين تنيس باز برای دريافت رواديد پذيرفته نشد.

تنيس باز رده ۴۸ جهان گفت که او انتظار اين را داشت اتحاديه تنيس در مورد اين بی عدالتی واکنش نشان دهد. او گفت: «برای سياست يا تبعيض نژادی در تنيس و به طور کلی در هر ورزش حرفه ای نبايد هيچ جايی وجود داشته باشد.»

مقررات اتحاديه تنيس می گويد که هيچ کشور ميزبانی نمی تواند مانع حق بازيکنی برای مبارزه در هر رويداد ورزشی در توری شود که ورزشکار به دليل رده بندی جهانی به آن راه يافته است.
XS
SM
MD
LG