لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۷

صد شخصیت با نفوذ جهان به روایت تایم


رويا محبوب صاحب امتياز و مدير يک شرکت نرم افزار در کابل
رويا محبوب صاحب امتياز و مدير يک شرکت نرم افزار در کابل
هفته نامه آمريکايی تايم همه ساله فهرستی از يک صد تن از با نفوذترين شخصيت های جهان را منتشر می کند.

اين فهرست دارای پنج طبقه بندی جداگانه از افراد پيشرو ، رهبران سياسی، هنرمندان، پيشگامان عرصه های اقتصاد و فرهنگ و به عبارتی کارآفرينان و افراد برجسته ای است که به صورت آيکون و يا نماد برتر اجتماعی معرفی شده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

امسال نام هیچ ايرانی در فهرست تايم به چشم نمی خورد.

سال گذشته نام آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، و اصغر فرهادی، کارگردان برنده اسکار در لیست تایم قرار داشت.

باسم يوسف، طنز پرداز مشهور مصری، رويا محبوب، يک دختر ۲۵ ساله افغان و صاحب امتياز و مدير يک شرکت نرم افزار در کابل و آن سانگ سوچی، رهبر مبارزات مدنی ميانمار ديده می شوند.

در صدر فهرست با نفوذترين شخصيت های جهان در سال ۲۰۱۳ ميلادی، نام جی زی، سياهپوست ۴۲ ساله آمريکايی قرار دارد که از زندگی توام با فقر و بی نوايی در بروکلين نيويورک با تلاش و عرضه هنر خود به عرصه ای پا نهاد که چند عنوان شايسته آرتيست ، کارآفرين، مدير و پيشاهنگ کارهای اجتماعی را از آن خود کرده است.

در صدر نام رهبران سياسی ، نام رند پل، سناتور پنجاه ساله و جمهوری خواه ايالت کنتاکی آمريکا قرار گرفته که به نوشته هفته نامه تايم به رغم حضور کوتاه سه ساله اش در سنای آمريکا ، در روند شکل گيری سياست های دولت تاثير ترديد ناپذيری داشته است.

او فرزند دکتر ران پل، يکی از نمايندگان پيشين ايالت تگزاس در مجلس نمايندگان و يکی از کانديداهای مقام رياست جمهوری در انتخابات سال گذشته است.

در رديف دوم آقای آکينو، رئيس جمهوری فيليپين و در رديف باراک اوباما، رئيس جمهوری مريکا قرار دارد.

ژی ژينگ پينگ، رئيس جمهوری چين و کيم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دومين سال پی در پی در فهرست بانفوذترين مقام های جهان قرار گرفته اند.

نام ملاله يوسفزی ، دختر پانزده ساله ای که به برغم زخم های خطرناک از سوء قصد تروريست های طالبان در پاکستان جان به در برد در فهرست يک صد شخصيت بانفوذ جهان قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG