لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۲

فيلم سه بعدی تن تن در سال ۲۰۱۱ به بازار می آيد


فيلم سه بعدی که براساس يکی از ماجراهای تن تن به کارگردانی استيون اسپيلبرگ ساخته می شود اکنون در مرحله تدوين نهايی است و تا سال ۲۰۱۱ آماده نمايش خواهد شد.

پيترجکسون تهيه کننده اين فيلم می گويد تمام مراحل فيلمبرداری و تهيه فيلم کامل شده است ولی به خاطر روند طولانی کارهای تدوين و مونتاژ اين فيلم حدود ۲ سال ديگر تکميل خواهد شد.

پيتر جکسون کارگردان نيوزلندی که فيلم های «ارباب حلقه ها » را کارگردانی کرده است در پروژه فيلم های تن تن نقش تهيه کننده را دارد.

به نوشته روزنامه بريتانيايی گاردين ژيتر جکسون در اين مورد گفت:« فيلم تن تن پروژه ای بی نظير است و اکثر مراحل تهيه آن کامل شده است. مراحل فيلمبرداری به پايان رسيده و اکنون ما مشغول تدوين فيلم هستيم.»

براساس ماجراهای تن تن قرار است يک مجموعه سينمايی ۳ قسمتی تهيه شود. اولين فيلم از اين مجموعه را استيون اسپيلبرگ کارگردان برجسته هاليوود خلق کرده است.

در واقع امتياز توليد اين مجموعه سينمايی به استوديو فيلمسازی يونيورسال تعلق داشت ولی سپس امتياز آن به شرکت های فيلمسازی سونی و پارامونت فروخته شد.

به گفته پيتر جکسون تهيه کننده ماجراهای تن تن اين فيلم ها به شکل سه بعدی فيلمبرداری می شوند اما او تاکيد کرد که پروژه بعدی او يعنی مجموعه سينمايی « هوبيت » اينطور نخواهد بود. کارگردان پروژه هوبيت قصد دارد اين پروژه را با فيلم ۳۵ ميلی متری فيلمبرداری کند.

پيتر جکسون می گويد او قصد دارد در همکاری با کارگردان پروژه هوبيت ، گيلرمو دل تورو اين فيلم را شبيه به مجموعه ارباب حلقه ها تهيه کند. او تاکيد کرد که سپردن کارگردانی اين پروژه جديد به يک فيلمساز ديگر به اين معنا نخواهد بود که هوبيت شباهت خود را با پروژه های قبلی او از دست بدهد.

پيتر جکسون در مصاحبه با بی بی سی افزود:« فيلمنامه پروژه جديد را مشترکا با کارگردان می نويسيم بنابراين از نظر داستان فيلمنامه ادامه همان پروژه ارباب حلقه هاست. اما شکی نيست که کارگردان سپس براساس اين فيلمنامه ترجمه خود را متناسب با سليقه اش خواهد ساخت.»

XS
SM
MD
LG