لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

بزرگترين کشف مواد مخدر در تاريخ ترکيه


پليس ترکيه طی عملياتی بی سابقه، يک باند بين المللی مواد مخدر را متلاشی کرده است. در اين عمليات بزرگ حدود ۱۳ تن مواد مخدر کشف شده است.
پليس ترکيه طی عملياتی بی سابقه، يک باند بين المللی مواد مخدر را متلاشی کرده است. در اين عمليات بزرگ حدود ۱۳ تن مواد مخدر کشف شده است.

پليس ترکيه طی عملياتی بی سابقه، ضمن کشف یک محموله بزرگ۱۳ تنی مواد مخدر، يک باند بين المللی مواد مخدر را نیزمتلاشی کرده است.


شعبه مبارزه با مواد مخدر پليس ترکيه طی عملياتی گسترده موفق شد يک باند بين المللی قاچاق مواد مخدر را شناسايی و اعضای آنرا دستگير نمايد


پليس ترکيه در همی زمینه اعلام داشت که «در سال پيش رو تلاش های خود را برای جلوگيری از قاچاق مواد مخدر گسترش می دهد.»


در اين عمليات، که به گفته رسانه های اين کشور بزرگترين عمليات کشف مواد مخدر در تاريخ جمهوری ترکيه به شمار می رود ۱۲ تن و ۹۶۰ کيلوگرم «اسيتيک انهيدريت» مايع سازنده هرويين، کشف شد. از اين مقدار اسيتيک انهيدريت ۶ تن هرويين به دست می آيد.


به گزارش وزارت کشورترکيه بهای اين محموله بزرگ ۶۵ مليون دلاراست.


در اين عمليات، که به گفته رسانه های اين کشور بزرگترين عمليات کشف مواد مخدر در تاريخ جمهوری ترکيه به شمار می رود ۱۲ تن و ۹۶۰ کيلوگرم «اسيتيک انهيدريت» مايع سازنده هرويين، کشف شد. از اين مقدار اسيتيک انهيدريت ۶ تن هرويين به دست می آيد

شعبه مبارزه با مواد مخدر پليس ترکيه از ۱۰ روز پيش با خبر شد که يک محموله بزرگ مواد مخدر از اسلوونی به مقصد ايران و افغانستان در راه است.


پليس يک تريلی باربری پلاک اروپا را که در ظاهر مواد شوينده شيشه حمل می کرد، تحت نظر قرار داد.


تريلی مورد نظر در روز سوم آوريل از مرز کاپ کوله از بلغارستان وارد ترکيه شد و زمانی که به استانبول رسيد در مرکز گمرک کارتال طی عملياتی از پيش طرح ريزی شده، توقيف گرديد.


بيش از ۱۰ تن در این رایطه دستگير شده اند که شهروند کشورهای مختلف هستند.


وزارت کشور ترکيه اعلام کرده در سال پيش رو طرح های جديدی را برای شناسايی و دستگيری قاچاقچيان مواد مخدر به مورد اجرا می گذارد.


اتحاديه اروپا در گزارش ساليانه اصلاحات در ترکيه ، نسبت به قاچاق مواد مخدر از مسير ترکيه به اروپا ابراز نگرانی کرده بود.


ترکيه مسير انتقال مواد مخدر از شرق به غرب محسوب می شود.


XS
SM
MD
LG