لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

وزارت خارجه آمریکا سايت توئيتر فارسی راه اندازی کرد


وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که برای ارتباط با مردم ايران، ارسال پيام به زبان فارسی از سايت توئيتر را آغاز کرده است.

«ما می‌خواهيم به گفتگوهای شما ملحق شويم» اين نخستين پيامی است که وزارت خارجه آمريکا، با نام کاربری «يواس‌ای‌در‌فارسی» (USA darFarsi)، برای کاربران توئيتر در داخل ايران، ارسال کرده است.

پيام‌های بعدیِ ارسالیِ وزارت خارجه آمريکا، دولت ايران را متهم ساخته است که در عين تشويق تظاهرکنندگان مصری، اقدام‌های مشابه از طرف مخالفان داخلی خود را غيرقانونی می‌خواند.

وزارت خارجه آمريکا در پيام‌های ارسالی خود از مقام‌های تهران خواسته است اجازه دهند شهروندان ايرانی نيز از همان حق همگانی که مردم مصر در برگزاری اجتماعات، از آن سود جستند، بهره‌مند شوند.

در ژوئن ۲۰۰۹، وزارت امور خارجه ایالات متحده از توئیتر خواست تا به روز کردن توئیتر را به تعویق بیاندازد تا ایرانیان در مواقع تظاهرات و تجمعات اعتراضی بتوانند از توئیتر برای مقاصد ارتباطی خود استفاده کنند.

آلک راس، مشاور ارشد هیلاری کلینتون، پیشتر در این مورد به رادیو فردا گفته بود «باید توجه داشت که در آن زمان مردم از طریق توئیتر اطلاعات را به خارج از ایران می‌فرستادند و همچنین در ایران نیز به اطلاع رسانی می‌پرداختند. مطمئنا تصور این که توئیتر به تنهایی عامل ایجاد انقلاب می‌شود، حرف درستی نیست و منظور دولت آمریکا نیز همچنین چیزی نبود.»

دولت باراک اوباما اهمیت زیادی به استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی داده است.

آقای راس در این مورد گفت «شبکه‌های اجتماعی همواره به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با افراد مختلف در سرتاسر جهان، از جمله ایران مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال من به پیام نوروزی آقای اوباما اشاره می‌کنم که دفتر باراک اوباما از طریق به کارگیری فن‌آوری دیجیتال این پیام را منتقل کردند تا به طور مستقیم با مردم ایران ارتباط برقرار کنند.»
XS
SM
MD
LG