لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۲

شهناز غلامی، فعال حقوق زنان، آزاد شد


شهناز غلامی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق زنان
شهناز غلامی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق زنان
شهناز غلامی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق زنان در آذربايجان، شنبه گذشته پس از تحمل بيش از دو ماه حبس با سپردن وثيقه ۲۰ ميليون تومانی تا زمان تشکيل دادگاه خود آزاد شد.

مقامات قضايی هنوز زمان تشکيل دادگاه او را اعلام نکرده‌اند.

خانم غلامی، صاحب وبلاگ «آذرزن»، در تاريخ ۱۹ آبان‌ماه به دنبال شکايت نيروی انتظامی و به اتهام «تشويش اذهان عمومی» بازداشت شد.

خانم غلامی، صاحب وبلاگ «آذرزن»، در تاريخ ۱۹ آبان‌ماه به دنبال شکايت نيروی انتظامی و به اتهام «تشويش اذهان عمومی» بازداشت شد.

اين فعال حقوق زنان پيشتر در مهرماه ۸۷ به اتهام «تبليغ عليه نظام» ‌در دادگاه انقلاب تبريز به شش ماه زندان محکوم شده بود ، اما پيش از اعلام رأی اين دادگاه در آبان ‌ ماه بازداشت و به زندان تبريز فرستاده شد.

شهناز غلامی اول دی‌ماه در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت خود به اعتصاب غذايی هشت روزه دست زد.

پيشتر محمدعلی دادخواه ، از وکلای مدافع خانم غلامی ، با اشاره به کيفرخواست صادره برای ا و گفته بود که اتهام اقدام عليه امنيت ملی و نشر اکاذيب از طريق حضور در راهپيمايی‌ها و نوشتن مقالات متعددی به خانم غلامی منتسب شده است که برخی از آنها در وبلاگ او منتشر شده و برخی حتی انتشار نيافته و توسط مأموران از خانه ا و جمع‌آوری شده است.

شهناز غلامی که عضو انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران نيز هست پيشتر در خلال سال‌های ۶۸ تا ۷۳ به مدت پنج سال زندانی سياسی بود و در مردادماه ۸۶ نيز يک ماه در بازداشت به سر برده بود.

اين روزنامه‌نگار مقاله‌های متعددی در مورد حقوق زنان و نابرابری‌های جنس ی ، حقوق ملی و قومی منتشر کرده و سازمان گزارشگران بدون ‏مرز پس از بازداشت او با انتشار بيانيه‌ای دستگيری ا و را محکوم کرده بود.
XS
SM
MD
LG