لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۱

«عجیب و غریب‌ترین» شغل‌های جهان


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستيد که از شغل کنونی شان شکايت می کنند، بد نيست نگاهی به فهرست حرفه هايی بيندازيد که «نانسی ريکا شيف»، عکاس ساکن نيويورک، با دوربين خود به سراغ شان رفته: مسؤول لباس پوشاندن به عروسک های باربی، ناظر چيپس سيب زمينی، نجات دهنده لاک پشت ها، سکه برق انداز،تست کننده بوی عرق زير بغل، متخصص مرد طراحی سينه بند خانم ها و متخصص خانم طراحی شورت آقايان!
به نوشته روزنامه «ديلی ميل»، مجموعه عکس های فوق العاده اين عکاس خوش ذوق انسان ها را در عجيب ترين محل های کار و غريب ترين مشاغل موجود نشان می دهد.
نانسی ريکا شيف - که ساکن شهرهای نيويورک و فلورانس ايتاليا است - بيشتر وقت خود را به جست و جوی عجيب ترين شغل های دنيا می گذراند.
شيف در وب سايت شخصی اش اينگونه خود را معرفی می کند: «من عاشق کارم هستم - عاشق عکاسی از آدم ها هستم، آدم هايی کم سن و سال، سالخورده و يا ميانسال ها. البته همانطور که از کارهايم معلوم است بيشتر زندگی حرفه ای من به عکاسی پرتره اختصاص يافته، چه برای پروژه های شخصی و چه برای انجام سفارش های مطبوعاتی، تبليغاتی يا شرکتی که از اين طرف و آن طرف دريافت می کنم.»
وی می افزاید «اولين کتابم - که در سال ۱۹۸۳ توسط «هری ن. آبرامز» چاپ شد - حاصل علاقه شخصی ام به افراد خلاق بود، به ويژه آنهايی که زندگی طولانی و الهام بخش شان از خطوط چهره شان هويدا بود. عنوان اين کتاب «جشن دهه هشتم عُمر» بود که مجموعه است از عکس هايی که از معروف ترين شخصيت های قرن بيستم گرفته ام که هشتاد و اندی سالگی شان را می گذرانند.»
در پایان این عکاس با ذوق در وب سایتش می گوید «علاقه ام به آدم های عجيب و غريب باری ديگر در کتاب های جديدم آشکار شد، کتاب «شغل های عجيب» و کتاب «شغل های عجيب تر» که روی سايت شخصی ام قابل مشاهده هستند، حاصل دور جديد فعاليتم هستند. کتاب «شغل های عجيب» در سپتامبر سال ۲۰۰۲ توسط انتشارات «تِن اِسپيد» به چاپ رسيد و هم اينک به چاپ پنجم رسيده است. به دليل موفقيت اين کتاب، کتاب جديدی را آماده کرده ام که اين بار عنوان «شغل های عجيب تر» را برايش برگزيده ام. همان طور که از نام اين دو کتاب بر می آيد، در هر دو جلد به انسان هايی پرداخته ام که به نوعی ساز خود را متفاوت از بقيه کوک می کنند.»
XS
SM
MD
LG