لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

روناک صفار زاده به شش سال زندان تعزيزی محکوم شد


روناک صفار زاده فعال حقوق زنان
روناک صفار زاده فعال حقوق زنان
روناک صفار زاده فعال حقوق زنان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به شش سال حبس تعزيری محکوم شد.

محمد شريف وکيل خانم صفارزاده ضمن تائيد صدور حکم ۶ سال زندان برای موکلش گفت که اين حکم از سوی دادگاه به وی ابلاغ شده اما به آن اعتراض خواهد کرد.

آقای شريف به سايت های نزديک به فعالان حقوق زنان از جمله سايت « تغيير برای برابری » گفت که موکلش از حکم محارب که در کيفر خواست صادره به آن استناد شده بود، تبرئه شده است.

اما بنابر اتهام عضويت در پژاک که در کيفرخواست دادستانی مطرح شده ، دادگاه به استناد ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی روناک صفار زاده را به پنج سال حبس تعزيری ، و ازحيث فعاليت های تبليغی عليه نظام و به نفع پژاک به يک سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

به گفته وکيل روناک صفارزاده با توجه به ماده استنادی از سوی دادگاه موکلش محکوميت شش ساله را در زندان محل ارتکاب جرم يعنی سنندج تحمل خواهد کرد.

محمد شريف درباره اتهام عضويت در پژاک برای روناک صفارزاده نيز گفت « فعاليت های روناک صفارزاده محدود به فعاليت های انجمن زنان آذرمهر بوده و فعاليت های ايشان در پژاک با همين هدف صورت پذيرفته است. »

وی همچنين گفت که فعاليت های موکلش « با اهداف تحقيق در خصوص انگيزه ها و علل حضور زنان در پژاک در شرايط سخت بوده و اميد است که دادگاه تجديد نظر محدوديت فعاليت موکل در جنبش زنان را احراز نموده و حکم صادره را نقض کند.»

آقای شريف تاکيد کرد که « با توجه به ماهيت پرونده به حکم صادره اعتراض خواهد شد تا دادگاه تجديد نظر تصميم نهايی را اتخاذ کند.»

روناک صفار زاده از فعالان حقوق زنان در استان کردستان و عضو کانون غير دولتی زنان آذر مهر در استان کردستان است که ۱۷ مهر ۸۶ از سوی ماموران امنيتی در منزلش در سنندج بازداشت شد، و تاکنون در بازداشت به سر می برد.

دادگاه خانم صفار زاده با ماه ها تاخير پنج شنبه ۲۲ اسفند ۸۷ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

صفارزاده بنابر اعلام کانون زنان آذرمهر در زمستان گذشته به اتهام شرکت در اعتصاب غذای زندانيان سياسی در حين گذراندن دوره بازداشت خود به همراه هانا عبدی از سوی دادگاه ديگری در سنندج به هفت ماه زندان محکوم شده است.
XS
SM
MD
LG