لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۷

مقام سوم ايران در قهرمانی کشتی آزاد جوانان جهان


تيم کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های جهانی در ترکيه به مقام سوم رسيد
تيم کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های جهانی در ترکيه به مقام سوم رسيد
تيم ملی کشتی آزاد جوانان ايران در رقابت های جهانی آنکارای ترکيه با سه مدال طلا و دو برنز به مقام سوم رسيد و تيم های روسيه و جمهوری آذربايجان به ترتيب قهرمان و دوم شدند.

روسيه با دو مدال طلا، سه نقره و دو برنز ۶۷ امتياز بدست آورد و آذربايجان با اين که تنها يک طلا بدست آورد، در سايه سه مدال نقره و سه مدال برنز وکسب ۵۳ امتياز بالاتر ايز ايران قرار گرفت و دوم شد. ايران ۴۸ امتياز بدست آورد.

در دومين و اخرين روز رقابت های قهرمانی جهان حسن رحيمی از ايران در مسابقه پايانی وزن ۵۵ کيلوگرم راهول آواره از هند را شکست داد و مدال طلا گرفت.

پيش از رحيمی، سعيد توکل در ۷۴ کيلوگرم و عرفان اميری در ۹۶ کيلوگرم به مدال طلا رسيده بودند و جليل لشنی در ۶۰ کيلوگرم مدال برنز مشترک گرفته بود.

در ۵۵ کيلوگرم پس از رحيمی و آواره، کشتی گيران روسيه و آذربايجان به طور مشترک به مقام سوم رسيدند.

در دسته ۱۲۰ کيلوگرم حميدرضا رضايی در کشتی برای مقام سومی و مدال برنز بر محمد عمر از مصر پيروز شد.

سعيد توکل پس از پيروزی بر حريفانی از بلاروس، اوکراين، ايتاليا و کره جنوبی به مسابقه پايانی راه يافت و با پيروزی بر موقامد زوبيروف از روسيه نخستين مدال طلا را نصيب جوانان ايران کرد.

عرفان اميری نيز حريفانی از قزاقستان، مولداوی و روسيه را شکست داد تا برای مسابقه پايانی به مصاف جمال الدين ماگومدوف از جمهوری آذربايجان رود و با پيروزی بر او برنده دومين مدال طلا برای ايران شود.

جليل لشنی پس از پيروزی بر حريفانی از رومانی، گرجستان و ژاپن در پيکار با تيمور تاسابلووف از روسيه شکست خورد و به مسابقه رده بندی برای مدال برنز راه يافت. لشنی در مسابقه رده بندی آرسن يدی خاروف از اوکراين را شکست داد و برنز مشترک را بدست اورد.

در اين مسابقه ها محمد اسماعيلی در ۵۰ کيلوگرم در دور نخست از حريف قزاق خود شکست خورد و با شکست اين کشتی گير در دور بعد، از راهيابی به مسابقه رده بندی بازماند.

تيم ملی کشتی آزاد ايران شامل محمد اسماعيلی در وزن ۵۰ کيلوگرم، حسن رحيمی در وزن ۵۵ کيلوگرم، جليل لشنی در وزن ۶۰ کيلوگرم، مرتضی رضايی در وزن ۶۶ کيلوگرم، سعيد توکل در وزن ۷۴ کيلوگرم، حسن رحيمی در وزن ۸۴ کيلوگرم، عرفان اميری در وزن ۹۶ کيلوگرم و حميد رضايی در وزن ۱۲۰ کيلو گرم و سرمربيگری تيم با مجيد خدايی بود.
XS
SM
MD
LG