لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۷

سقوط کشتی فرنگی ايران در آسيا، از قهرمانی تا رده چهارم


 تيم ملی کشتی فرنگی ايران، عکس تزئینی است.
تيم ملی کشتی فرنگی ايران، عکس تزئینی است.
تيم ملی کشتی فرنگی ايران در بيستمين دوره رقابت های قهرمانی آسيا در دهلی نو، با دو مدال طلا و دو برنز از قهرمانی در سه سال گذشته تا مقام چهارم سقوط کرد.

پيش از اين تيم ملی کشتی آزاد ايران قهرمان شده بود. اما در کشتی فرنگی، که در ابتدا پيش از کشتی آزاد به آن اميد می رفت، منهای دو وزن سنگين، با نمايشی ضعيف سقوطی سنگين را تجربه کرد و با ۴۶ امتياز پس از کره جنوبی، چين و هند، خارج از رده تيم های موفق ايستاد. اين در حالی بود که از نظر مدال طلا ايران پس از کره جنوبی قرار گرفت. تنها مدال ديگر فرنگی را چينی ها بدست آوردند.

کره جنوبی با برتری مطلق نسبت به ساير تيم ها با چهار مدال طلا و يک نقره، با ۵۶ امتياز قهرمان شد، چين با يک طلا، دو نقره و دو برنز با ۴۹ امتياز به دليل مرغوبيت مدال نسبت به هند نايب قهرمان شد و هند با يک نقره و دو برنز و کسب ۴۹ امتياز در رده سوم قرار گرفت. پس از ايران کشورهای قزاقستان، قرقيزستان، ازبکستان، ژاپن، تاجيکستان و اردن به ترتيب پنجم تا دهم شدند.

در اين رقابت ها ۷۹ کشتی گير از ۱۶ کشور حضور داشتند. بابک قربانی در ۹۶ کيلوگرم و محمد قربانی در ۱۲۰ کيلوگرم کشتی گيران طلايی تيم ايران بودند و مهدی محمدی در ۷۴ کيلوگرم و داود عابدين زاده در ۸۴ کيلوگرم به مدال برنز مشترک دست يافتند.

بابک قربانی در پيکار پايانی وزن ۹۶ کيلوگرم موفق شد در مدت ۴۵ ثانيه نينگ چائو ژای از چين را ضربه کند تا پس از برادرش، محمد قربانی دومين مدال طلا را برای ايران بدست آورد.

مهدی محمدی در مسابقه رده بندی وزن ۷۴ کيلوگرم بر سانجای از کشور ميزبان، هند، به راحتی با امتياز پيروز شد.

محمد قربانی در شب نخست طلای وزن ۱۲۰ کيلوگرم را بدست آورده و داوود عابدين زاده در وزن ۸۴ کيلوگرم برنز مشترک را کسب کرده بود.

محمد فقيری و افشين بيابانگرد در وزنهای ۵۵ و ۶۶ کيلوگرم به ترتيب دهم و پنجم شدند. ايران در حالی که شب نخست را با ۲۹ امتياز در مقام سوم به پايان رسانده بود، در پايان با تک طلای چينی ها آن را هم از دست داد.

در شب دوم محمدرضا قضايی در وزن ۶۰ کيلوگرم ازحريف هندی شکست خورد و با شکست کشتی گير تيم ميزبان حذف شد.

در شب نخست کره ای های جنوبی با سه مدال طلا در چهار وزن برتری خود را بر مدعيان نشان دادند.
رده بندی وزن به وزن:

۵۵ کيلوگرم: ۱- چوی گيو جين(کره جنوبی) ۲- راجيندر کومار(هند) ۳- مارات گريپوف (قزاقستان) و کانيبک (قرقيزستان) به طور مشترک.

۶۰ کيلوگرم: ۱- جيانگ شنگ (چين) ۲- وو سئونگ جايی (کره جنوبی) ۳- سانياربک جوماشف (ازبکستان) و راويندر سينگ (هند) به طور مشترک.

۶۶ کيلوگرم: ۱- کيم هيون وو(کره جنوبی) ۲- آيبک ين سخانوف(قزاقستان) ۳- رانا سونيل کومار(هند) و يان پنگ فی (چين)به طور مشترک.

۷۴ کيلوگرم: ۱- پارک جين سونگ (کره جنوبی) ۲- رمان دولا (چين) ۳- مهدی محمدی (ايران) و آسف آديلوف (قزاقستان) به طور مشترک.

۸۴ کيلوگرم: ۱- لی يه سئول (کره جنوبی) ۲- نوريکاتسو سايکاوا (ژاپن) ۳- داود عابدين زاده (ايران) و سولود (ازبکستان) به طور مشترک.

۹۶ کيلوگرم: ۱- بابک قربانی (ايران) ۲- نينگچائو ژای (چين) ۳- مارگولان آسمبکوف(قزاقستان) و نومينجون عبدالله اف (ازبکستان) به طور مشترک.

۱۲۰ کيلوگرم: ۱- محمد قربانی (ايران) ۲- هانی صالح المرافی(اردن) ۳- ليو دلی (چين) و موردوين تويچيف (قرقيزستان) به طور مشترک.
XS
SM
MD
LG