لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۳

صدای شما؛ برای کاهش میزان تلفات جاده در ایران چه می‌توان کرد؟


در برنامه این هفته «صدای شما؛ صدای فردا»، آمار بالای مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای ایران به بحث گذاشته شده است.

بر اساس آمار، میزان مرگ و میر در جاده‌های ایران بسیار بالاست. در برنامه این هفته از شنوندگان رادیو فردا خواسته بودیم با ما تماس گرفته و دیدگاه خود را در مورد علت تصادفات جاده‌ای بیان کرده و راه حلی برای حل این معضل ارائه دهند.

طی هفته‌ای که گذشت، شنوندگان بسیاری با پیامگیر رادیو فردا تماس گرفته و نظرات خود را ارائه دادند که صدای برخی از آن‌ها طی برنامه پخش شد.

در میز گرد این هفته نیز سه شنونده از ایران در همین مورد به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ آقایان سروش،‌ وحید و محسن.

سروش مشکل رانندگی در ایران را یک مشکل فرهنگی می‌داند. وی معتقد است غیر استاندارد بودن جاده‌ها و اتومبیل‌ها نیز مزید بر علت شده و موجب بالا رفتن میزان تصادفات جاده ای می‌شوند. وی همچنین استعمال مواد مخدر را نیز در بروز تصادفات بی‌تاثیر نمی‌داند.
از نظر سروش چاره کار در فرهنگ‌سازی است.

وحید به غیراستاندارد بودن اتومبیل‌ها اشاره می‌کند و همچنین معتقد است که دل‌نگرانی‌های و مشغولیت‌های ذهنی مردم حین رانندگی موجبات این تصادفات را فراهم می‌آورد.

محسن که خود نیز راننده است، مانند سروش معتقد است این معضل از ضعف فرهنگی در این زمینه سرچشمه می‌شود. وی همچنین به ناشی بودن رانندگان نیز اشاره می کند و معتقد است که حل این معضل یک فرآیند طولانی مدت است و به زمان نیاز دارد.

در برنامه این هفته صدای شما- صدای فردا همچنین در مورد طول موج‌های جدید تابستانی رادیو فردا نیز اطلاعاتی در اختیار شنوندگان قرار گرفته است.


برنامه کامل صدای شما را بشنوید:
XS
SM
MD
LG