لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۲۲

اشکان ذهابیان به اعتصاب غذای خود پایان داد


اشکان ذهابیان، عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، پس از ملاقات با خانواده اش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پیشتر اعلام شده بود که اشکان ذهابیان، فعال دانشجویی محروم از تحصیل زندانی، در حالی که از خونریزی معده رنج می‌برد در اعتراض به شرایط زندان بابل، از روز سه شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

خانواده اشکان ذهابیان شنبه گذشته او را در زندان بابُل ملاقات کردند.

این فعال دانشجویی پس از موافقت مسئولین امنیتی با ملاقات حضوری و وعده مسئولان زندان برای رسیدگی به وضعیت او، موقتا به اعتصاب غذایش پایان داده اشت.

دادگاه انقلاب بابُل ، اشکان ذهابیان را به شش ماه زندان محکوم کرده است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، اشکان ذهابیان، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد، ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری برای بار سوم در دو سال اخیر بازداشت و به زندان اداره اطلاعات ساری منتقل شد.

وبسایت کلمه دلیل این ‌بازداشت را سفر به قم و دیدار با مراجع به منظور استفتا از مراجع در مورد «عدم حلیت محرومیت از تحصیل دانشجویان» عنوان کرده است.

مادر وی نیز در همین زمینه به کلمه گفته است: «به او گفتند چرا رفتی خانه آیت‌الله صانعی و وحید خراسانی؟ شما به من بگویید این جرم است؟ این آقایان که تا چند وقت پیش آدم‌های خوبی بودند. یک دفعه آنقدر بد شدند که به دیدارشان رفتن می‌شود جرم؟»

اشکان ذهابیان پس از بازداشت بیش از ۴۰ روز در حبس انفرادی به سر برده و پس از آن نیز برای گذراندن حکم شش ماه حبس تعزیری پرونده پیشین خود به زندان متی کُلای بابل منتقل شده است. در پرونده پیشین آقای ذهابیان که پس از بازداشت وی در حوادث ۱۳ آبان (روز دانشجو) سال ۸۸ در دادگاه بابل به جریان افتاد، این فعال دانشجویی به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
XS
SM
MD
LG