لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

آخرين خبرها از فينال ليگ فوتبال قهرمانان آسيا


با نزديک شدن زمان برگزاری ديدار پايانی ليگ قهرمانان فوتبال آسيا در سال ۲۰۱۰، بخش ويژه ای در سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا به اين بازی اختصاص يافته است.

ديدار تيم های ذوب‌آهن اصفهان و سئونگنام ايلهوا چونما از کره‌ جنوبی روز شنبه ۲۲ آبان در ساعت ۱۹ به وقت محلی و ۱۳:۳۰ به وقت ايران، در ورزشگاه ملی توکيو برگزار خواهد شد.

در صفحه ويژه سايت فدراسيون فوتبال آسيا، ضمن طراحی لوگوی اختصاصی اين مسابقه، اطلاعاتی درباره استاديوم، بليت فروشی و شبکه هايی که اين بازی را پوشش خواهند داد درج شده است.

قيمت بليت ها از ۲۵ تا ۵۷ هزار تومان تعيين شده است و فروش آن از مدت ها قبل، حتی پيش از مشخص شدن تيم های فيناليست آغاز شده است.

اما در شرايطی که ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشينی ذوب آهن پيگيری می شود، در هفته بيست وپنجم ليگ کره‌جنوبی موسوم به کی ‌ليگ، سئونگ‌نام ايلهواچونما مقابل حريف خود به برتری رسيد.

اين تيم در خانه چون نام دراگونز با نتيجه ۳ بر صفر به برتری دست يافت تا با ۴۶ امتياز جايگاه خود را در مکان سوم جدول رده‌بندی حفظ کند.

جه‌جو يونايتد با ۵۵ امتياز، شرايط بسيار مطلوبی در صدر جدول کی ليگ دارد. چونما در زبان کره ای به معنای اسب بالدار است.

آن ها ۱۵ سال قبل با برتری مقابل سايپا در نيمه نهايی و غلبه بر النصر عربستان در فينال، فاتح جام باشگاه های آسيا شدند.

موريسيو مولينا با ۱۳ بازی ملی از کلمبيا که در اين فصل ۶ گل برای تيمش به ثمر رسانده به اتفاق دژان رادونچيچ از صربستان و ساشا اوگنوفسکی از استراليا سه بازيکن نه چندان مطرح خارجی اين تيم هستند.

احتمال رويارويی با اينترميلان برای تيم قهرمان آسيا بسيار زياد است.

اينتر قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا، مقابل برنده ديدار مرحله يک چهارم پايانی جام باشگاه های جهان که يک طرف آن قهرمان ليگ قهرمانان آسيا (برنده دو تيم سئونگنام – ذوب آهن) است قرار خواهد گرفت.

يعنی ذوب آهن در صورت قهرمانی در آسيا به مرحله يک چهارم جام باشگاه های جهان می رود که در اين مرحله مقابل برنده بازی الوحده امارات ميزبان جام باشگاه های جهان و هکاری يونايتد قهرمان اقيانوسيه از کشور گينه پاپوآ قرار می گيرد.

برنده ذوب آهن – سئونگنام در صورت کسب پيروزی مقابل برنده هکاری و الوحده، به مصاف اينترميلان خواهد رفت.

اينتر، به عنوان قهرمان اروپا، به طور مستقيم در نيمه نهايی حاضر خواهد شد و تيم اينترناسيوناله قهرمان جام باشگاه های ليبرتادورس نيز شرايط مشابهی دارد.

پاچوکا از مکزيک هم نماينده ليگ قهرمانان کونکاکاف است.

قهرمان فوتبال باشگاه های آفريقا از بين تيم های مازمبه از کنگو و اسپرانس تونس برگزيده خواهد شد. آن ها در نيمه نهايی به ترتيب بر کابيله الجزاير و الاهلی مصر غلبه کردند.
XS
SM
MD
LG