لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۴

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت


در حالی که کشورهای مختلف جهان از آمریکا گرفته تا آفریقای جنوبی و هند به شدت درگیر مبارزه با کرونا هستند، شمار قربانیان این ویروس از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت.

در حال حاضر ایالات متحده در جایگاه نخست تعداد مبتلایان به کووید- ۱۹ قرار دارد و آفریقای جنوبی نیز با ۳۵۰ هزار و ۸۷۹ نفر مبتلا به جایگاه پنجم صعود کرده که نیمی از تعداد مبتلایان شناسایی شده در قاره آفریقا را به خود اختصاص داده است.

هند در روز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۳۸ هزار و ۹۰۲ مورد دیگر ابتلا به کرونا را گزارش کرد که آمار رسمی این کشور را به یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۱۸ نفر رسانده است. چین نیز در شهر ارومچی ۱۳ مورد جدید و کره جنوبی هم برای دومین روز متوالی ۴۰ مورد دیگر از ابتلا به این ویروس را گزارش کردند.

تعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی اکنون به ۱۳ هزار و ۷۴۵ نفر رسیده است که ۲۹۵ نفر آنها فوت کرد‌ه‌اند.

هم چین و هم کره جنوبی برای تمام مسافران تست ویروس کرونا و دو هفته قرنطینه را اجباری کرده‌اند.

در شهر ملبورن استرالیا پوشیدن ماسک اجباری شده و ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است. دو زن و مرد که در دهه نهم زندگی خود به سر می‌بردند در اثر ابتلا به این ویروس جان باختند که تعداد کل مرگ‌ومیر در این کشور از زمان شیوع کرونا را به ۱۲۲ نفر رسانده است.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه خبر داد که تعداد مبتلایان به کرونا ظرف یک روز به ۲۵۹ هزار و ۸۴۸ مورد رسید.

آفریقای جنوبی با گزارش ۱۳ هزار و ۲۸۵ مورد جدید در تعقیب آمریکا، برزیل و هند است و کشور پرو را در این زمینه پشت سر گذاشته.

بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، شمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ به ۶۰۱ هزار و ۵۴۹ مورد رسیده است. ایالات متحده با ۱۴۰ هزار و ۱۱۹ نفر در جایگاه اول ایستاده است، برزیل با ۷۸ هزار و ۷۷۲ نفر، بریتانیا ۴۵ هزار و ۳۵۸ هزار نفر و مکزیک با ۳۸ هزار و ۸۸۸ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

تعداد مبتلایان شناسایی شده در سطح جهان نیز ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها در آمریکا است. بیش از دو میلیون نیز در برزیل و بیش از یک میلیون نفر هم در هند شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، افزایش شمار مبتلایان در آمریکا احتمالا به این معنی است که دانش‌آموزان نخواهند توانست در فصل پاییز به مدرسه برگردند.

کارشناسان معتقدند که به دلیل پایین بودن میزان آزمایش‌ها و کمبود اطلاعات در برخی کشورها، تعداد مبتلایان بسیار بیشتر از این آمار رسمی است.

در ایران، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی روز شنبه اعلام کرد که تا ۲۵ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. اعلام این رقم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

ایران بدترین وضعیت را در زمینه ابتلا به ویروس کرونا در خاورمیانه دارد و طبق آمار رسمی بیش از ۲۷۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

XS
SM
MD
LG